הנשיא מארח את ילדי בית הספר הדו לשוני
הנשיא מארח את ילדי בית הספר הדו לשוניצילום: דוברות בית הנשיא

ילדי כיתות א' ואנשי הצוות של בית הספר הדו לשוני "יד ביד" ע"ש מקס ריין בירושלים שכיתותיו הוצתו בראשית השבוע, הוזמנו למשכן הנשיא ליום לימודים.

במהלך היום, ביקרו נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ורעייתו, נחמה ריבלין את הילדים ושוחחו עמם. במהלך הבוקר סיירו הילדים במשכן הנשיא, התכבדו בארוחת עשר וציירו שלט עליו נכתב: "יד ביד נמשיך ביחד באהבה ובשלום", בעברית ובערבית, בהמשך שיחקו הילדים כדורגל על הדשא בגינת המשכן.

רעיית הנשיא שוחחה עם הילדים והקריאה להם את הסיפור "החתול דלעת" שכתב יונתן יבין, אשר תורגם בו זמנית לשפה הערבית על ידי המחנכת עליא חוסיין.

לאחר מכן ביקר את הילדים הנשיא וברך אותם על ביקורם במשכן. הילדים סיפרו לנשיא ורעייתו על תחושותיהם בעקבות הצתת בית הספר בתחילת השבוע, על הפחד ועל החפצים האישיים שאיבדו בעקבות ההצתה.

הנשיא אמר לילדים, "אני נרגש לארח אתכם בבית הנשיא. אתם העדות לכך שאנו יכולים לחיות זה עם זה בשלום ואסור שנתן לחוויות קשות כמו זו שעברתם לצערי, לפגוע באמונה שלנו ביכולתנו לחיות זה לצד זה ואלו עם אלו".

את ילדי שתי הכיתות שניזוקו בהצתה ליוו מנהלי בית הספר הגברת נאדיה כנאנה ואריק ספורטה, צוות המחנכות עליא חוסיין, קרן שחר-גורן, רינת לוי וקאות'ר ג'בר ומורן אביב.