חיל האוויר
חיל האווירצילום אילוסטרציה: דו"צ

לפני חודשים אחדים פנו גורמים בכירים בחיל האוויר לאיגוד ישיבות ההסדר בבקשה לבדוק גיוס של חיילים עורפיים (בעלי פרופיל לא קרבי) מבני הישיבות במסגרת מודיעין חיל האוויר.

בפגישת אנשי חיל האוויר עם נציגי האיגוד, הגיעו אנשי החיִל עם נתונים מדויקים שליקטו על איכות החיילים מבני הישיבות. בעקבות הנתונים הללו הם ביקשו לקבל חיילים רבים לשירות במסגרת חיל האוויר. לצורך כך היו מוכנים בחיל האוויר להסדיר קורס מיוחד לבחורים ולדאוג להשתלבות ראויה בשירות, הגם שמדובר ב‑17 חודשי שירות פעיל. המתגייסים אמורים לשרת גם במילואים באותה מסגרת.

לאחר שהנושא סוכם אישר אכ"א הקצאה של חמישה תלמידים כפיילוט. לאחר תהליך של בדיקה ומיון התגייסו לפני כמה חודשים הנציגים הראשונים, וכיום משרתים חמישה חיילים ראשונים מבני הישיבות במודיעין חיל האוויר.

דובר איגוד ישיבות ההסדר, הרב זאב קרוב, אומר כי "האיכות הרוחנית והתורנית של התלמידים היא שנותנת גם את האיכות הערכית והציונית והרצינות שאותה זיהו בחיל האוויר כשביקשו את תלמידי הישיבות". יצוין כי כ‑85 אחוזים מתלמידי ישיבות ההסדר מתגייסים לשירות קרבי כלוחמים כמעט בכל היחידות. האחוז הקטן יחסית של החיילים העורפיים מפוזרים בעיקר בחיל המודיעין, בתפקידי מעטפת המסייעים לגיוס חיילים חרדים וברבנות הצבאית.

איתן עוזרי, מנכ"ל האיגוד, אומר כי האיגוד פועל לאתר יעדי גיוס נוספים שבהם אפשר להביא לידי ביטוי את האיכויות של בני הישיבות תוך הקפדה על תנאי שירות המתאימים לבני ישיבה.