בית הנשיא
בית הנשיאצילום: פלאש 90

המודעות לקיום מצוות השמיטה עולה, וכעת מתברר כי גם בבית הנשיא שומרים שמיטה.

עם תחילת שנת השמיטה הוזמנו בידי בית הנשיא אנשי 'מכון התורה והארץ' לתת הדרכה לגננים כיצד לטפל בגינה בשנת השמיטה. הרב יהודה עמיחי ראש המכון הגיע לבית הנשיא, יחד עם אגרונום המכון מוטי שומרון.

השניים הדריכו את הגננים כיצד לטפל בגינה הן מבחינה בוטנית והן מבחינה הלכתית, כך שתישמר הייצוגית הנדרשת לבית הנשיא, תוך הקפדה על הלכות השמיטה.

"האתגר בגינת הנשיא הוא להצליח, לצד ההקפדה על ההלכה, להשאיר את הגינה ייצוגית ומכובדת במשך כל ימות השנה, ולכן יש צורך להשתמש בפרחים וצמחים מסוימים, ובדרכים המתאימות להלכה", מסביר שומרון.

בעקבות ההדרכה שבוצעה, שיגר מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי, מכתב למכון התורה והארץ ובו ברך אותם על פועלם, ואף הזכיר כי המכון נעקר מכפר דרום שבגוש קטיף.

"איני מקל ראש במשמעות הסמלית שדווקא מכון התורה והארץ שישב שנים רבות בכפר דרום, הוא זה אשר מעניק את הליווי בנושא שמירת שמיטה והקפדה על קדושת ארץ ישראל בגינת הנשיא", כתב טובי.

במכון התורה והארץ מדגישים כי החלטת בית הנשיא צריכה להוות דוגמא לקיום השמיטה במוסדות ציבוריים. "אנחנו שמחים שאחרי 2,000 שנות גלות, אנחנו זוכים לקיים את מצוות השמיטה גם במוסדות ציבור בארץ ישראל", אומרים במכון.

יש לציין כי בימים אלו משיק מכון התורה והארץ סרט עלילתי באורך מלא העוסק בפולמוס השמיטה במושבות, ובקשיי החקלאים לקיים את השמיטה, קשיים שהגיעו עד למצב של חרפת רעב ואף גירוש מהמושבות. הסרט – "ארץ ושמיים", זוכה לשבחים רבים וכבר הוזמן להקרנה במוסדות לימוד ברחבי הארץ. "דווקא העיסוק בשמיטת החלוצים, מדגיש את ההתקדמות הגדולה שזכינו לראות בכל הקשור לקיום מצוות התלויות בארץ בכלל, ומצוות השמיטה בפרט".