מכלי מיחזור
מכלי מיחזורפלאש 90

עשרות מתקנים למיחזור זכוכית יפוזרו בשבוע הקרוב ברחבי בית שמש. הצבת הפחים הסגולים למיחזור הזכוכית מאפשרת לתושבי העיר למחזר אריזות זכוכית הקיימות בכל משק בית בהם בקבוקי שמן זית, צנצנות קפה, דבש או ריבה וכלי זכוכית נוספים.

חבר הנהלת העיר הרב שמעון גולדברג הממונה על אגף שפ"ע בעיר אמר כי "הבשורה העיקרית היא שזו רק ההתחלה, הצבת הפחים הסגולים לאריזות היא במסגרת החלטה אסטרטגית להפוך את בית שמש לעיר מובילה בתחום המיחזור בישראל, בשנה הקרובה יותקנו בבית שמש קרוב לאלף פחים כתומים למיחזור אריזות ועוד מאות מתקני אחסון לבקבוקי פלסטיק אשר יובאו לעיר בשלוש השנים הקרובות, כמובן שאנחנו נשארים עם אצבע על הדופק ובמידת הצורך נגדיל את הכמויות".

לדבריו, "בסופו של דבר התושבים הם אלו שצריכים למיין את האשפה שלהם ולהפריד בין הסוגים השונים שזהו החלק העיקרי והחשוב ביותר בתחום המיחזור, לכן הצבת הפחים תלווה בהסברה ופרויקטים חינוכיים להגביר את המודעות של תושבי העיר לחשיבות המיחזור, אני משוכנע שבית שמש תרשום נתוני הפרדה גבוהים ותהיה עיר מובילה בתחום".

סגן ומ"מ ראש העיר מאיר בלעיש שממונה על תיק איכות הסביבה בעיר אומר בסיפוק כי "מדובר בפרויקט משותף לשני האגפים, ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה צמוד. אני חושב שהוכחנו שבשיתוף פעולה נכון ובריא בין האגפים הרלוונטיים ברמת הפקידים וברמת המנהלים, הצלחנו לקדם פרויקט גדול ממדים בתוך זמן קצר יחסית".

לדבריו, "נושא המיחזור חשוב לא רק במישור הסביבתי שיש לו חשיבות רבה בפני עצמו, אלא גם צפוי להביא תועלת כלכלית לעיריה שמקבלת תמלוגים לפי כמויות המיחזור".