איילת שקד שרת המשפטים הבאה ?

יו"ר סיעת הבית הבית היהודי, חברת הכנסת איילת שקד, התייחסה היום (שישי) למערכת הבחירות, למשא ומתן עם מפלגת תקומה, ליחסי העבודה עם החרדים ולתפקיד שהיתה רוצה לקבל בממשלה הבאה.

"נרצה לקחת את תיק המשפטים בממשלה הבאה", הכריזה שקד בכנס "גשר המיתרים" שנערך במלון כינר וסיפרה כי אחת המטרות היא לשנות את הרכב השופטים ולהפוך אותו למגוון הרבה יותר''.

מוקדם יותר השתתף בכנס גם השר אורי אריאל שאמר כי ישמח לקבל על עצמו את תיק המשפטים. על כך אמרה ח"כ שקד: "אם השר אריאל יקח את משרד המשפטים אני רגועה אבל בהחלט יש אפשרות שאני אהיה שם".

באשר למשא ומתן בית מפלגות הבית היהודי ותקומה אמרה ח"כ שקד כי היא מקווה שבסופו של דבר תהיה ריצה משותפת. "אני מקווה שיהיה איחוד ולא רואה סיטואציה אחרת. המחלוקת היא רק על הכוח. יש משא ומתן בין בנט לאריאל ואני לא רוצה להתערב", הבהירה.

לשאלת המראיין, הכתב רועי שרון (חדשות 10), ענתה יו"ר סיעת הבית היהודי כי היא לא מתחרטת על הברית של מפלגתה עם יאיר לפיד ומסבירה כי זו היתה הדרך היחידה להצטרף לממשלה ולהשפיע על המדינה. "זו לא היתה טעות ללכת עם לפיד כי אם לא - היינו יושבים באופוזיציה. עשינו המון דברים טובים בשנה האחרונה".

בנוגע ליחסי העבודה עם חברי הסיעות החרדיות אמרה שקד כי הם חלק מגוש הימין. "אסור לשכוח שהחרדים התקיפו את ההתיישבות בשנה האחרונה. אני מעדיפה שכל נציגי עם ישראל יהיו בממשלה ואני לא פוסלת אף אחד. אני מקווה שנתניהו יעצב את גוש הימין ואז יהיו בו גם מפלגות אחרות כמו ליברמן וכחלון. אנחנו ביחסים טובים עם הח''כים החרדים. אפשר לחיות ביחד".

לדבריה היא מתייעצת עם רבנים מכל גווני הציונות הדתית וגם עם רבנים חרדים. באשר לבחירות לרבנות הראשית ואי הצלחתו של הרב דוד סתיו ציינה שקד כי "עשינו טעויות בבחירות לרבנות הראשית. היום זה לא היה קורה... היינו טירונים פוליטיים".

חברת הכנסת שקד סיפרה על הפעילות המשותפת של כל חברי סיעת הבית היהודי בכנסת. "הפערים בין חוטובלי להנגבי יותר גדולים מאשר בין סטרוק לאורבך. דווקא בנט היה יותר ימני מבחינה מדינית כשרצה לצאת מהממשלה אם נשחרר מחבלים. לא כולנו צריכים להיות ולחשוב אותו דבר", הדגישה שקד וקרא לכל חבריה להתמודד בפריימריז לרשימת הבית היהודי.

איילת שקד הוסיפה כי אם היתה במקומו של ראש הממשלה נתניהו, היתה נמנעת מהקדמת הבחירות. ''הולכים לבחירות בגלל המבוי הסתום והיחסים העכורים בין נתניהו ללפיד. זה לא דבר נכון למדינה".

ומה באשר לאפשרות שנפתלי בנט יהיה ראש הממשלה בבחירות הקרובות? ''הוא קורץ מהחומר הזה'', אומרת ח''כ שקד, ''אסור לשכוח מה קרה ל'יש עתיד' שקיבלה פתאום 19 מנדטים. הכל אפשרי".