יובל דיסקין
יובל דיסקיןמרים אלסטר, פלאש 90

ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין אינו מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת אולם מתכוון להתגייס להפלת שלטון נתניהו.

"הבחירות שככל הנראה יתקיימו ב-17 במרס אינן בחירות 'רק לא ביבי'. המצב כל כך רגיש והעיתוי כל כך קריטי, עד שזה כמעט מעליב בעיניי לקרוא להן 'רק לא ביבי'. כי אלו גם בחירות 'רק לא בנט' שגורר את ביבי באף ו'רק לא ליברמן' שאיני מתרשם מהמסרים הכביכול מתונים הסותרים שלו. אלו בחירות על הדרך שתוביל את מדינת ישראל בתקופה הרגישה הזו. חשוב לזכור את זה. אני יכול להבין את התסכול מהיעדר עמוד השדרה של ביבי, מחוסר הבשלות של בנט, מהציניות של ליברמן. אבל חברים, בינינו... ביבי, בנט וליברמן הם בסך הכול חלון הראווה הלא-מוצלח של הבעיה האמיתית שהיא הדרך שהם גוררים את כולנו אליה, לעיתים ביודעין ולעיתים כתוצאה מתלישות ורפיסות", כתב דיסקין.

"זו דרך לאומנית-דתית, עתירת כוחנות מילולית וחסרת טעם, המשקיעה את רוב זמנה בהפחדות במקום ביצירת תקווה, המובילה אותנו בהתמדה למדינה דו-לאומית, לחברה שהגזענות מתפשטת בה בקצב מדאיג, שכל מי שלא איתה אינו יהודי, אינו פטריוט ואינו ציוני. זו דרך המיטיבה עם העשירים ואין בה חמלה על החלשים במדינה ובעיקר - על שני מיליון עניים, רובם חרדים וערבים מתוכם כ-800,000 ילדים".

דיסקין ציין כי הדרך הזו "מסמסה בשיטתיות מאז 2011 את מחאת הצדק החברתי של דור שלם של צעירים שפגשתי לא מעט מנציגיה בשנה האחרונה. רובם אנשים נפלאים, פטריוטים, שממלאים את חובותיהם למדינה וחלקם אף עושים הרבה יותר מכך במישור החברתי וההתנדבותי. הדור הזה רעב לשינוי ואיבד את האמון באלו המובילים את המדינה. הדור הזה רוצה ובצדק רב, מדינה שתספק לו אפשרויות לעתיד טוב יותר בתעסוקה, בדיור, ביוקר המחיה ובאיכות החיים".

"המשך הצעידה ב'אין דרך' התזזיתית של ביבי, נפתלי ואביגדור המובילה אותנו לשומקום חברתי, כלכלי, ביטחוני ומדיני, לבין בחירה בדרך חדשה היודעת לחבר ערכית ואופרטיבית את ארבע הפינות של קיומנו: ביטחון, כלכלה, חברה והסדרה מדינית - וליצור מחדש שינוי ותקווה. זו הדרך שתוביל אותנו למקום שפוי וטוב יותר. אז זכרו שהבחירות אינן בחירות 'רק לא ביבי' כמו שמנסים לומר לכם. אלו בחירות על החזרה לדרך השפיות ובעיקר לדרך שתתמקד ביצירת עתיד טוב יותר לילדינו".

"עלינו לדרוש במפגיע ולא לקבל שום תירוצים מראשי מפלגות המרכז והשמאל להניח את האגו שלהם בצד, להתאחד סביב המטרה להעלות אותנו על הדרך הזו.  והיה אם נתרשם שמי מהם אינו מוותר על האגו שלו – נתארגן ונקרא 'להעניש' אותו בקלפי בצורה הכי ברורה שאפשר. אני מתכוון לאחד כוחות כבר בתקופה הקרובה עם אנשים רבים וטובים שהכרתי הפועלים מחוץ למערכת המפלגתית, על מנת שזה יקרה ולקרוא לכל מי שאוכל להיות חלק מהמאמץ הזה".