Michael Oren (illustrative)
Michael Oren (illustrative)Flash90

שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, ד"ר מייקל אורן, המשתתף בימים אלה בפורום סבן, התייחס בנאומו למשא ומתן המדיני עם הפלסטינים וליחסי ישראל ארה"ב‎.

"השמאל בישראל מתרסק, כי עדיין לא הפנים שהפלסטינים אינם חלק ממשא ומתן, ואינם מעוניינים להיות. הפלסטינים בחרו בנתיב אחר, נתיב הרסני של עריכת דה לגיטימציה לישראל."

עוד הוסיף אורן, "מאידך, לימין אין עדיין את האומץ להודות שישראל לא יכולה לשמור על זהותה ולשמור על הברית עם ארה״ב, תוך שליטה על 2.5 מיליון פלסטינים. אי פעולה היא אינה אפשרות. ישראל צריכה לקחת את גורלה בידיה, ולצאת ביוזמה מדינית שתשרת את האינטרסים שלה".

הילרי קלינטון פתחה את הוועידה השנתית של פורום סבן ואמרה, "היחסים בין ארצות הברית לישראל יציבים וימשיכו להיות כך תמיד. טיפשי לחשוב שלא יהיו אי-הסכמות בין מנהיגים, אבל מה שחשוב הוא התמיכה המוסדית של ארצות הברית בישראל, בלי קשר למנהיגות".

מזכירת המדינה לשעבר קלינטון צידדה בעמדת הממשלה הישראלית בסוגיית הגרעין באיראן, "עדיף לא לחתום על הסכם, מאשר לחתום על הסכם גרוע".

יושב ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג, אמר בכנס כי הוא מתכוון להוביל את הממשלה הבאה, "אמרתי וזה לא סוד, שאני רואה בציפי לבני ובתנועה גורמים חשובים לחבירה. אני מתכוון לנצח בבחירות הבאות ולהקים את הממשלה הבאה. אני מציע חלופה אמיתית לנתניהו".

בימים הקרובים ינאם בפורום גם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שר החוץ, אביגדור ליברמן, ביטל את השתתפותו בוועידה בשל מותה של אימו.