"ישראל מפחדת שהרש"פ תקרוס"

ועדת חוץ וביטחון של הכנסת דנה היום (ראשון) בהצעה לקזז מהכספים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית מעבירה אליה את הכספים המועברים למחבלים.

חברת הכנסת אורית סטרוק, מיוזמות הדיון, ציינה כי הכספים המועברים למחבלים הם גורם משמעותי בעידוד הטרור.

לדבריה, "להיות מחבל בעצם הופך להיות המקצוע המועדף, אני עשיתי חשבון וראיתי שהפער בין משכורת ממוצעת של מחבל שיושב בכלא הישראלי, לבין משכורת ממוצעת של שוטר פלסטיני שאמור למנוע את הפיגוע הזה הוא 800 ₪ לטובת המחבל. האם אנחנו השתגענו? למה אנחנו צריכים לממן להם את הדבר הזה?".  

יו"ר ועדת חוץ ובטחון, זאב אלקין, ציין בדיון בוועדה את העובדה שמחבלים מקבלים משכורות מטעם הרשות הפלסטינית.

"לא יתכן ש5% מתקציב הרשות הפלסטינית מיועד לעידוד הטרור, בזמן שיש לרשות חובות ענק לחברת החשמל הישראלית. מי שמשלם על כך אלו אזרחי ישראל ועלינו לשים סוף לאבסורד הזה.

כיום המשכורות המשתלמות ביותר ברשות הפלסטינית הן של המחבלים היושבים בכלא הישראלי וסכום המשכורת תלוי בכמה ישראלים רצחו. לשם השוואה, כוחות הבטחון של הרשות מרוויחים בממוצע שליש ממחבל היושב בכלא הישראלי. חייבים לשנות את זה וכמה שיותר מהר", אמר אלקין.

יו"ר המל"ל, יוסי כהן, אמר בדיון כי "קיזוז יתר של כספי המיסים בוצע במהלך צוק איתן לתקופה מסויימת ולא המשכנו אותו. כי הדאגה מקריסה של הרשות הפלסטינית, היא דאגה משמעותית שמדינת ישראל לוקחת גם את הדבר הזה בחשבון. לו מדינת ישראל תרצה לשנות את הקונספט ולבטל את הסכמי אוסלו, אז אולי ההחלטה תשתנה".

"הרשות הפלסטינית החליטה לבטל את המשרד לענייני אסירים, וכיום אין משרד כזה בממשלה אך העברות הכספים למחבלים האלה נמשכות דרך אש"פ. ואף אחד לא טוען שהבעיה לא קיימת", הוסיף כהן.

"ביום שבו ננסה שלא להעביר וברש"פ לא יהיו שרותי תברואה, חינוך והביוב יעלה על גדותיו תקבל זעקה בינלאומית", הסביר כהן.