סכנה לנוסעים. כביש אדם-חיזמה
סכנה לנוסעים. כביש אדם-חיזמההלל מאיר

גורמי הצבא החליטו בימים האחרונים כי ציר החירום המוביל מציר חיזמא-אדם, לתוך הישוב אדם שבבנימין, יפתח רק כאשר ישנם פקקים משמעותיים.

נזכיר כי בסוף השבוע שעבר הוחלט לסגור את הציר, זאת בשל תלונות מצד גורמי שמאל קיצוניים שטענו כי הציר נסלל על אדמות פרטיות.

בדיון שהתקיים אמש (ראשון) בעניין, נטלו חלק קצין ההגמ"ר, ראש המועצה - אבי רואה, מנכ"ל המועצה - מעוז ביגון ונציגי התושבים.

בתום הדיון הוחלט כי בסיכום עם כל גורמי הצבא הבטונדות החוסמות את הכביש יוסרו והכביש יפתח בשעות העומס - אך רק בהוראת המח"ט, בתיאום עם האוגדה ותוך מתן גיבוי של הצבא. עוד הוחלט כי המועצה תתקין מצלמה שתאפשר צפייה בציר חיזמה-אדם לאורך כל היום.

בראיון לערוץ 7 הסביר אתמול ראש המועצה את חשיבותו של הציר וציין כי העומס הבלתי נסבל בתוואי זה לא נותר רק בתחום התעבורתי שהפך את הציר לכביש אדום בעקבות הרוגי תאונות דרכים שהיו בו, אלא גם מוקד סיכון ביטחוני.

"התרענו שמדובר במפגע ביטחוני ובטיחותי. בצומת אדם הייתה כזכור דקירת שוטר ועד היום המפגע לא נתפס. היה גם איום בנשק על נוסעי רכב שהיו תקועים בפקק בשעות הערב, ולכן המועצה הודיעה שאם לא יימצא פתרון והמנהל האזרחי לא ייתן מענה לצורך ניקח אחריות ונתחבר לדרך הביטחון של הישוב אדם כדי לחלץ את האנשים שנמצאים בפקק הזה בשעות אחר הצהריים ולאפשר להם יציאה גם לתושבי אדם וגם לאחרים שיכולים לעקוף את הפקק שבעיקר נובע מתנועת אוכלוסיה הערבית שממתינה לפנות מערבה לכיוון קלנדיה וכאשר הצומת לא פנוי הם עומדים ותוקעים את התנועה מזרחה לישובי בנימין".

רואה הוסיף כי כבר הוקצה התקציב לבניית מחלף במקום, אך עד אז, טוען רואה, אין מי שלוקח אחריות, "יש כאן לצערי מציאות שבה לא לוקחים אחריות. יש כאן סיטואציה קשה של תושבים שתקועים זמן רב ואין מי שלוקח אחריות. אפשר להוציא צו לתקופה מוגבלת גם אם מדובר באדמות פרטיות. זו לא דרך שתשמש לאורך שנים אלא עד לפתרון שכולם מודעים לו, להפרדה המפלסית בצומת אדם. גוייס כבר תקציב של שמונים מיליון שקלים לפתרון הקבוע".