כנס ההשקה לפרויקט הירושלמי "אימהות" ייערך ביום רביעי הקרוב בסינמה-סיטי בירושלים.

בכנס יושק הפרויקט המחבר בין אימהות ירושלמיות בחופשת לידה ומעביר את הקשרים הקיימים ביניהן כרגע בעיקר בעולמות הפייסבוק-גם לעולם האמיתי.

יוזמי הפרויקט מציינים כי מעבר לסיוע ברמה האישית והחברתית בשאלות הקשורות לגידול הילדים, מטרת הפרויקט היא הקמת מרכז עירוני המסייע ומקדם בתחומי התעסוקה והקרירה.

הפרויקט הינו ביוזמת ארגון צעירים במרכז בשיתוף עיריית ירושלים וקבוצות פייסבוק של אימהות בירושלים והסביבה. הדר לביא מיוזמות הפרויקט, מנהלת תחום פיתוח אישי בארגון צעירים במרכז, המקדם בין היתר את נושא הפיתוח האישי במשפחות הצעירות בעיר, מספרת כיצד נהגה הפרויקט במהלך חופשת הלידה שלה השנה, "אם אין לך חברה שנמצאת גם היא בחופשת לידה-את די בודדה בבקרים. פרט לקבוצת אימהות בפייסבוק, אין מקום שנותן מענה ברמה העירונית, שהוא לא ג'מבורי, או סדנאות יוגה-בייבי. אין 'משהו שהוא מעבר'-משהו שלא רק יעביר את הזמן, אלא ינצל אותו לטובת רכישת כלים, ידע ומידע, לאו דווקא בתחום האימהוּת, אלא בתחומים של פיתוח קריירה, זכויות וחובות נשים לאחר לידה ועוד".

לביא מוסיפה כי במקרים רבים לידה וחופשת לידה מהוות צומת משמעותית בהמשך דרכה התעסוקתית של האם, אשר צריכה להכריע בין רצונה להיות אם מסורה וזמינה לילדיה, לבין החזרה לעבודה והרצון להמשיך להתקדם מבחינה כלכלית ומקצועית. נוסף על כך, היציאה הפיזית והמנטאלית מהעבודה, מובילה לא פעם לקשיים בהשתלבות מחדש תחת הסטאטוס של "אם עובדת". בחזון ארוך הטווח של לביא "היוזמות והיוזמים, ההתארגנות תהפוך לקבוצה משמעותית הפועלת עם ומול העירייה, המעסיקים, חברות מסחריות לשם קידום צרכי האימהות".

את הכפפה הרימו אורלי בן אהרון יועצת ראש העיר לענייני נשים, רשות התעסוקה העירונית והאגף לגיל הרך, צעירים במרכז, ארגון צעירים במרכז ושאר השותפים שהקימו את מרכז האימהות, המציע אחת לשבוע הרצאות בעלות סמלית בתחומי הקמת עסק, הסבה מקצועית, זכויות נשים בהריון, לצד סדנאות בייבי יוגה, מסאז' לתינוקות, מוסיקה ועוד. במפגשים יינתן דגש על יצירת נטווורקינג בין האימהות שיעודד קשרים חברתיים והקמת עסקים ויוזמות עסקיות של האימהות. מקום הפעילות באולמות הסינמה-סיטי אינו מקרי אלא נבחר מאחר והוא מאפשר נגישות, חניה בחינם, פינת הנקה ושני מושבים לכל אם: לאם ולסל-קל.