נשים מוכות
נשים מוכותצילום: פלאש 90

הצעת החוק של ח"כ דוד צור וקבוצת ח"כים מכל סיעות הבית לפיה תקופת השהייה של נשים במקלט לנשים מוכות תיחשב להן בתוך הרצף המזכה אותן לדיור ציבורי, עברה היום (שני) בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בהכנה לקריאה ראשונה.

לפי חוק הדיור הציבורי , מי שמתגורר בדירה ציבורית תקופה של חמש שנים רצופות רשאי להגיש בקשה לרכישת הדירה בה הוא גר. משך תקופת המגורים בדירה הציבורית גם מקנה לדייר תנאים והטבות בעת רכישת הדירה.

עד כה נשים היוצאות למקלט לנשים מוכות, הפסיקו בעל כורחן את רציפות התקופה הזו. הצעת החוק מציעה להביא בחשבון גם את תקופת השהייה במקלט לצורך חישוב תקופת הזכאות.

ח"כ צור אמר כי "יש הסכמה של כל סיעות הבית באשר לתוכן החוק שבא להגן על האוכלוסייה החלשה ביותר. אנו מניחים שכל שר שיכון שיבוא לא יחליט לפגוע בנשים אלה, אבל החקיקה נועדה להגן עליהן בכל מקרה, ולא לסמוך על טוב לבו של שר זה או אחר".

ח"כ תמר זנדברג אמרה כי "אם כך נפלה בחלקנו הזכות לעגן זאת גם בחקיקה".

נציגת משרד המשפטים אמרה כי "אין מקום לעגן זאת בחקיקה. אנחנו לא רוצים חקיקה ארוכה ומסורבלת. עמדתנו המקצועית היא שהעיקרון הזה צריך להיות מעוגן בנהלים ולא בחקיקה".

רן מלמד, סמנכ"ל עמותת ידיד, אמר כי "צריך להעביר את החוק היום. בחצי השנה שתעבור עד לחקיקה הסופית עוד יהיו הפרות של הנוהל. אני מכיר את הנהלים ויודע איך הם מחלחלים לשטח. נשים מקבלות תשובות שונות. אם אין להן כוח הן לא יקבלו את זכויותיהן. אני מבקש שתעבירו את החוק".