אבו מאזן
אבו מאזןרויטרס

מופתי הרשות הפלסטינית, השייח' מוחמד חוסיין, דורש כי ישראל תעביר את גופות המחבלים הרוצחים שביצעו את הטבח בבית הכנסת בהר נוף.

על פי דיווח של מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' בהודעתו מקפיד המופתי לכנות את המחבלים "שהידים". לדבריו "זכותם של השהידים שנתפלל עליהם, וזכותן של המשפחות [לקיים] את טקסי הקבורה הנדרשים לפי השריעה המוסלמית".

את הדברים אמר השייח' במסיבת העיתונאים שנערכה בראשית השבוע בסוכת השהידים בג'בל אל-מוכבר. העיתון הדו-שבועי 'אל-עאסימה' ('עיר הבירה') המופץ עם עיתון הרש"פ, דיווח כי המופתי "דרש משלטונות הכיבוש למסור במהירות את גופותיהם של השהידים לקרוביהם ולאנשי הכפר שלהם, על מנת שיקיימו את טקסי הקבורה הנדרשים לפי השריעה המוסלמית. חוסיין המשיך: 'זכותם של השהידים שנתפלל עליהם, וזוהי זכות שרעית. כמו כן, זכותם של קרוביהם, חבריהם ויקיריהם לראות אותם בפעם האחרונה, ולאף אחד לא משתלם להחזיק בגופות השהידים'".

עוד מדווחים אנשי 'מבט' כי עורך הדין של משפחות הרוצחים, עו"ד ראאד בשיר, האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו במותם של ה"שהידים", ואמר כי "יש להגיש כתב אישום" נגדו: "משום שכוחות הכיבוש הינם האחראים להרג של 8 אנשים בפעולה (הפיגוע בבית הכנסת בירושלים) שישה מתנחלים ושני השהידים עודאי ור'סאן אבו ג'מל, יש להגיש כתב אישום נגד ראש ממשלת הכיבוש נתניהו. זאת, שכן הוא אחראי על כל האירועים המתרחשים בעיר ירושלים".