לבנת. תרמה רבות לספורט
לבנת. תרמה רבות לספורטפלאש 90

אחרי שהודיעה אמש על פרישתה מהפוליטיקה וכי בבחירות הקרובות שיתקיימו ב-17 למרץ, היא לא תיקח חלק, בכירי הספורט בארץ מסכמים עשיה ברוכה לספורט הישראלי מצידה של השרה היוצאת לימור לבנת. 

השרה מצידה טוענת כי החלטה זו התקבלה אצלה לפני זמן רב, אך בעולם הספורט הישראלי כולם קיבלו את הודעת הפרישה של השרה בהפתעה גדולה. בכירים רבים בספורט הישראלי מיהרו לאחל בהצלחה לשרה היוצאת, וכולם הסכימו על דבר אחד: לבנת משאירה נעליים גדולות לזה שיבוא אחריה.

שמונה שנים וחצי שימשה לבנת כשרת התרבות והספורט, בשתי קדנציות שונות. הראשונה הייתה בין השנים 2002 ל-2006, ובמאי 2009 חזרה לקדנציה שנייה שנמשכה עד הערב. 

לבנת כתבה בדף הפייסבוק שלה את מעט מפועלה למען הספורט בישראל במשך השנים: "בחמש השנים האחרונות הובלתי שורה ארוכה של רפורמות בתפקידי כשרת התרבות והספורט" כתבה לבנת ופירטה - "רפורמה מקיפה בענף הכדורגל המבוססת על ועדת זליכה, התוכנית הלאומית 2020 של הטוטו להקמת מתקני ספורט חדשים בכל רחבי הארץ, התוכנית הלאומית 'פרחי ספורט'- אשר הינה השקעה חסרת תקדים של למעלה מ- 370 מיליון שקל בהקמת מאות קבוצות ספורט של ילדים ונוער. הטמעת טוהר מידות ומניעת ניגודי עניינים באיגודי הספורט".

אחד הרגעים המפורסמים ביותר של לבנת היה אי שם בשנת 2004 באתונה שביוון. הגולש הישראלי גל פרידמן זכה במדליית זהב ולבנת שכל כך התרגשה עלתה אל הפודיום של המנצח וחגגה יחד עם פרידמן. חגיגה זו זכתה אמנם לביקורת לא מעטה, אך יש שאומרים כי דווקא התנהגות לא שגרתית זו היא שהראתה כי השרה לבנת "חיה את התפקיד".

יו"ר מועדון הכדורסל של מכבי ת"א שמעון מזרחי, אמר "לימור לבנת עשתה כמה דברים חשובים כמו פרויקט פרחי ספורט, ערכה רפורמות בכדורגל ובקוד האתי וראויה לשבח על כך". מזרחי ידוע כאחד מזקני השבט וסיפר כי לפני שנים רבות התעקשו בכירי הספורט על מינוי שר לספורט, זאת בשל "חשיבות הספורט לבני הנוער ולחינוכם לערכים".

במנהלת ליגת ווינר סל סיפרו כי השרה לבנת עזרה לא מעט בשנים האחרונות למנהלת הליגה בנושאים כגון המלחמה באלימות ושביתת השחקנים ובנוסף אף תרמה רבות לפיתוח וקידום הכדורסל. במנהלת מסרו כי " המנהלת והיו"ר שמואל פרנקל מודים לשרה לימור לבנת על פועלה למען הספורט בכלל והכדורסל בפרט ומאחלים לה הצלחה בהמשך הדרך".

גם עופר עיני, יו"ר ההתאחדות לכדורגל החדש סיפר כי מקצת הזמן שעבר מול לבנת בכל הקשור לספורט הוא ראה את פועלה הרב. "תקופת כהונתה היטיבה השרה לקדם ולשפר את מעמד הספורטאים והענפים השונים, ובעיקר את תפישת הספורט ככלי לקידום חברתי ואנושי. הספורט הישראלי יצא נשכר מהפעילות הענפה של לבנת, מנחישותה, מהאחריות הגדולה שלקחה על עצמה ומאהבתה לתחום. היא אכן רשאית לחוש סיפוק גדול ולהתגאות בעשייתה הברוכה".

יו"ר מנהלת ליגת העל שבכדורגל, יורם באומן קיבל את ההודעה בהפתעה רבה. לדבריו "לימור עשתה רבות כדי לסייע לכדורגל ואני מקווה שהאיש שחליף אותה יעבוד איתנו באותו שיתוף פעולה". 

אבנר קופל, מי שמשמש כיום כמנהל השיווק בבית"ר ירושלים ועד לפני שנים לא רבות תיפקד כיו"ר מנהלת ליגת ווינר סל סיפר כי "למרות שלבנת נכנסה לשטח שלא הכירה אותו, היא נכנסה אליו בכל הכוח. לפעמים נאלצה לקחת החלטות לא פופולריות אבל תמיד טובת הספורט הישראלי עמדה לנגד עיניה".