שר הספורט הבא? לוזון
שר הספורט הבא? לוזוןצילום: פלאש 90

על אפכם ועל חמתכם. האם יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר, אבי לוזון, יחליף את זו שגרמה לו לעזוב את משרת יו"ר ההתאחדות? לפי הדברים שאמר הבוקר בגלי צה"ל, נראה שהתשובה לכך היא חיובית.

לוזון התראיין לתוכנית הבוקר של גלי צה"ל, והודיע כי בכוונתו להתמודד בבחירות הקרובות כחלק מהמפלגה החדשה שמקים בימים אלו משה כחלון. לוזון אמר בתוכנית "החלטתי לתמוך במשה כחלון בבחירות הקרובות, צריך לשאול אותו אם יציב אותי במקום ריאלי".

הודעה זו של לוזון מפתיעה לכשעצמה, אבל עוד יותר מפתיע הוא תיזמון ההודעה של לוזון. רק אתמול הודיעה שרת התרבות והספורט היוצאת לימור לבנת, על פרישתה מהחיים הפוליטיים, וכבר הבוקר מודיע לוזון כי הוא ירוץ לכנסת.

היחסים בין לוזון ולבנת ידעו עליות ומורדות כשזו כיהנה כשרת התרבות והספורט והוא שימש כיו"ר ההתאחדות לכדורגל. לאחר מספר שנים של עבודה משותפת, היחסים בין השניים עלו על שרטון כשהשרה הקימה את ועדת זליכה שנועדה לבחון את מצב ענף הכדורגל בארץ. ועדת זליכה המליצה על השרה לגרום לעזיבתו של לוזון את משרדי ההתאחדות לכדורגל, בשל התנהגותו הבעייתית לכאורה בתור יו"ר ההתאחדות.

על כן נראה כי לאחר שהודיעה השרה ששוב לא תיקח חלק בפוליטיקה הישראלית, מכוון יושב הראש לשעבר של ההתאחדות על תפקידה של לבנת - שר התרבות והספורט.

בתוכנית הבוקר של גלי צה"ל התייחס לוזון לכך כשאמר "אני לא רוצה להיות חבר כנסת, אבל אשמח לקבל תפקיד ביצועי. אני איש ביצוע, לא איש של דיבורים". לדבריו של לוזון, "מי שלא שר או סגן שר, אין לו הרבה מה לעשות".

איך אמר לוזון בעבר? על אפכם וחמתכם. מי שלא רצה אותו כיו"ר ההתאחדות לכדורגל בעבר, עתיד לקבל אותו כשר התרבות והספורט.