אילוסטרציה
אילוסטרציהThinkstock

בחודשיים האחרונים אנו נתקלים בתופעה חדשה בפייסבוק בה חברים מאתגרים אחד את השני במשימות, לדוגמא, אתגר 'דלי הקרח' בו גולשים נדרשו לשפוך על עצמם דלי מלא במי קרח, או לתרום תרומה כספית לעמותת ALS במטרה לעורר מודעות למחלת ניוון שרירים.

גם אלחנן שטיגליץ, ראש מחלקת הדרכה בתנועת בני עקיבא החליט ליצור אתגר- אתגר התנ"ך, בו הגולשים צריכים לכתוב פסוק בתנ"ך אליו הם הכי מתחברים ולכתוב מדוע בחרו פסוק זה.

"מטרת האתגר הוא להקנות ערכים ולחבר אותנו לספר התנ"ך שהוא בסיס חיינו", מסביר אלחנן שטיגליץ. "דרך המפגש עם התנ"ך אנחנו לומדים מי אנחנו, מה הייעוד שלנו והדרך להגיע אליו. זו יוזמה חשובה, כי זה נועד לדבר אל הנוער בשפה שהוא מכיר ולהראות שלתנ"ך יש מה לומר לנו היום. דרך האתגר אתה בעצם מגלה בתנ"ך את הנקודה שלך".    

שטיגליץ מוסיף, "הפסוק איתו בחרתי להתחיל את האתגר הוא 'לב טהור ברא לי אלוקים ורוח נכון חדש בקרבי', בחרתי דווקא אותו כי בעיני יש בו תובנת יסוד לחיים שבה בתוך כל אחד ואחת יש לב טהור. זו נקודת מוצא ממנה אפשר להתקדם, אבל קודם אני חייב להבין ולהאמין שבתוכי יש לב טהור באופן תמידי. היוזמה החלה לפני יומיים והיא רצה ומתגלגלת בין הגולשים, השתדלתי להפנות אותה לכלל עם ישראל כי התנ"ך הוא לא רק שלי".