כיתת הכוננות של ישיבת שדרות
כיתת הכוננות של ישיבת שדרותצילום: באדיבות הישיבה

בעקבות מבצע 'צוק איתן' פנו מספר תושבים בשדרות להנהלת ישיבת ההסדר שבעיר והציעו להוביל יוזמה להקמת כיתת כוננות בשדרות.

אנשי הישיבה שיתפו בנושא את ראש העיר שדרות, אלון דוידי, וזה פנה לקובי הרוש, רכז הביטחון של העיר שדרות, וביקש ממנו להרים את הכפפה.

הרוש פנה לאוגדת עזה על מנת לקבל מהם סיוע ולאחר סבב דיונים הוחלט לקדם את הנושא בייחוד לאור העובדה כי תלמידי ישיבת ההסדר נכונים להירתם ליוזמה.

"הצלחנו לחבר בין כל הגורמים במטרה להקים כיתת כוננות עירונית, אשר תהווה כוח התערבות ראשוני לכל אירוע ביטחוני או חבלני בעיר ובסביבתה" אומר הרוש, "מדהים לראות איך גם לאחר שחזרו ממבצע 'צוק איתן', ממשיכים חיילי ישיבת ההסדר 'שדרות' בהגנה על תושבי העיר". 

כך הפכה היוזמה לברת ביצוע ובשבוע האחרון יצאו מספר תלמידי ישיבה להכשרה, ריענון וגיבוש הצוות, אשר ירכיב את כיתת הכוננות, כחלק מימי המילואים שלהם. לדברי רועי אהרון, אחד מתלמידי הישיבה, מדובר בפעילות התנדבותית התואמת את הערכים על פיהם הם מתחנכים בישיבה - "לקיחת אחריות, התנדבות ופעולות למען הקהילה, היכן שצריך, זה חלק מהחינוך שלנו" הוא אומר. 

ראש הישיבה, הרב דוד פנדל, אמר כי "תלמידי הישיבה מתחנכים לערכים, תרומה ועשייה למען המדינה ולמען הקהילה. התנדבותם, להגן על תושבי העיר, הינה זכות וכבוד, וזכות גדולה אף יותר לעשות למען הקהילה אשר בקרבה אנו חיים".

ראש העיר, אלון דוידי, אמר כי הקמת כיתת הכוננות הינה חלק מהפקת הלקחים אחרי מבצע 'צוק איתן' וכמענה לכל תרחיש של אירוע ביטחוני או חבלני, אשר עלול להתרחש בעיר ובסביבתה, "מדובר באנשים ערכיים ואחראיים, אשר החליטו לתת מעצמם למען שיפור הביטחון של כולנו, מתוך אכפתיות כלפי הקהילה בה הם חיים והכול בהתנדבות מלאה, ועל כך הם ראויים לשבח".