בן אליעזר
בן אליעזרצילום: פלאש 90

ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר (עבודה) שיגר הבוקר (חמישי)מכתב פרישה מהכנסת ה- 19 ליו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין.

במכתב כותב בן אליעזר לאדלשטיין, כי "לאחר לבטים לא קלים החלטתי לפרוש מחברותי בכנסת ישראל. כידוע לך בתקופה האחרונה אני מתמודד עם בעיות בריאותיות ובין היתר אני ממתין לעבור השתלת כליה".

לדבריו, "ההתמודדות עם הקשיים הבריאותיים דורשים ממני את מירב זמני וכוחי ולצערי אינם מאפשרים לי להתמקד בעבודה הפרלמנטרית. לכן, לאחר התייעצות עם משפחתי ועם חברים קרובים, החלטתי לפרוש מכהונתי כחבר כנסת על מנת שאוכל להקדיש את זמני לטיפול בבריאותי".

"אני כותב שורות אלו בהתרגשות רבה. זה מכבר השלמתי קריירה של 60 שנה אותה הקדשתי למען מדינת ישראל. אני מתבונן אחורה בתחושה של גאווה וסיפוק ומודה על כך שניתנה לי הזכות לשרת את עם ישראל ולקחת חלק בפיתוחה של מדינת ישראל", הוסיף בן אליעזר, בן ה-78, המאושפז בבית החולים אסף הרופא עקב זיהום. 

אדלשטיין אמר לבן אליעזר כי הוא רואה בזה צעד ערכי וראוי. "תרמת רבות למדינת ישראל בכל 60 שנות שירותך בצבא ובשירות הציבורי. אני מעריך אותך מאוד ומאחל לך בעיקר בריאות טובה".

נזכיר כי לאחר שהגיש את מועמדותו בבחירות לנשיאות נקשר שמו של בן אליעזר בחשדות לפלילים ואף נפתחה נגדו חקירת משטרה בחשד שקיבל כספים שלא כדין.

טרם התמודדותו לנשיאות המדינה טען בן אליעזר כי מצב בריאותו טוב, וכי הוא כשיר למלא את תפקיד הנשיא למרות בעיות הבריאות מהן הוא סובל.

הבא בתור ברשימת העבודה לכנסת הוא דני עטר, ראש המועצה האזורית גלבוע. עם זאת, יתכן שעטר כלל לא יושבע לח"כ מאחר שהכנסת יצאה לפגרת בחירות ואיננה מיועדת להתכנס עד לאחריהן.