אלי ישי ואורי אריאל
אלי ישי ואורי אריאלצילום: פלאש 90

מפלגה חרדית-לאומית בראשות שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל מהבית היהודי וח"כ אלי ישי מש"ס תגרוף שבעה מנדטים - כך עולה משני סקרים פנימיים שפורסמו באתר וואלה.

מדובר בסקרים של מינה צמח ורפי סמית, שנערכו על רקע האפשרות הקיימת של פיצול - הן בבית היהודי והן בש"ס.

הסקר של סמית הראה כי מפלגת העבודה תהיה המפלגה הגדולה בכנסת עם 21 מנדטים. הליכוד קיבל בסקר זה 20 מנדטים בלבד, הבית היהודי 17 וישראל ביתנו ויש עתיד 10 מנדטים כל אחת.

מפלגה בראשות משה כחלון וכן מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי, יקבלו תשעה מנדטים כל אחת. מרצ קיבלה שישה מנדטים ואילו התנועה של ציפי לבני לא עברה את אחוז החסימה.

לאחר מכן נשאלו 500 הנשאלים כיצד היו מצביעים לו הייתה מתמודדת בבחירות מפלגה חדשה של הציונות הדתית והמתיישבים בראשות אורי אריאל ואלי ישי. הסיעה החדשה זכתה לשבעה מנדטים: שלושה מהם קוזזו מהבית היהודי שירד ל-14, שניים מש"ס שקיבלה רק שבעה, מנדט נוסף הגיע ממפלגתו של כחלון שירדה לשמונה מנדטים, ומנדט אחד גם הגיע מהליכוד שזכה ל-19 מנדטים. יתר המפלגות נותרו ללא שינוי.

נציין כי בשבוע שעבר נחשף בערוץ 7 כי השר אורי אריאל וחבר הכנסת אלי ישי נפגשו ודנו באפשרות של ריצה משותפת. בעקבות המגעים ביטל השר נפתלי בנט פגישה מתוכננת עם אורי אריאל, יום למחרת נפגשו השניים בניסיון נוסף לקדם את המיזוג ופגישה נוספת מתוכננת ביום ראשון הקרוב.