מרכז חב"ד העולמי -770
מרכז חב"ד העולמי -770פלאש 90

הרוחות בשכונת קראון הייטס שבברוקלין מסרבות לשקוט.

בעקבות אירוע הדקירה במרכז חב"ד 770 בקראון הייטס השבוע, דורש מייקל מילר, אחראי קשרי הקהילה המועצה היהודית בניו יורק, להציב אמצעי אבטחה נוספים כדי להבטיח את שלום המתפללים.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה יממה לאחר הפיגוע ובה השתתפו פוליטיקאים בכירים מכל גווני הקשת ובראשם ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו, ונשיא רובע ברוקלין אריק אדמס, עלתה שוב ושוב בעיית האנטישמיות הפושה בניו יורק.  

"האירוע הזה מזכיר את פיגוע הר נוף", אמר חבר בית המחוקקים דוב הייקינד, בהתייחסו לפיגוע הקשה בהר נוף בירושלים בו נרצחו ארבעה יהודים הי"ד, ורק בנס לא הסתיים כפי שהיה שם ח"ו. הייקינד אמר עוד: "קהילות יהודיות בעולם יודעות מה מייצג 770, בית המדרש של הרבי מליובאווויטש, ובסיס האם לרשת היהודית הגדולה בעולם".

"אמצעים אלה נמצאים בשלבי הכניסה לתוך המקום", אמר נשיא רובע ברוקלין אריק אדמס, שארגן את מסיבת העיתונאים. הוא הבטיח ש־770 יקבל את תגבור אמצעי האבטחה הנדרשים.

ראש העיר ביל דה בלאזיו אמר כי "נצטרך לשים הגנה נוספת על כל האתרים הדתיים והיהודיים בקראון הייטס ובכל רחבי העיר כולה" . ראש מועצת ניו יורק לורי קומבו אמר: "הקהילה ממשיכה להתפלל לרפואתו של הנפגע היהודי".

ר' חנינא שפרלין, איש הקשר הממשלתי של מועצת הקהילה היהודית בקראון הייטס (CHJCC), הודה לאמה וולף ואבי פינק ממשרדו של ראש העיר על תמיכתם וציין כי התוקף נצפה ב־770 מוקדם יותר באותו הערב, בשעה שבה מאות אנשים עורכים תפילת מעריב. "אנו מודים לה' שהאירוע לא התרחש קודם, בשעה שהיו המוני מתפללים", הוא אמר.

יצוין כי במשך היום עברו רמקולים ברחובות שכונת קראון הייטס, וקראו לקהילות היהודיות והאפרו־אמריקניות בשכונה "לשמור על השלום".