אייל ינון
אייל ינוןפלאש 90

ועדת הכנסת בראשות חה"כ יריב לוין אישרה את בקשת יו"ר הכנסת, חה"כ יולי (יואל) אדלשטיין, להאריך את כהונתו של היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, שמכהן בתפקיד משנת 2010.

ינון הוא היועץ המשפטי הראשון של הכנסת שכהונתו מוארכת מאז שנחקק פרק היועץ המשפטי לכנסת בחוק הכנסת בשנת 2000.

תקופת כהונתו של היועץ המשפטי מסתיימת באפריל 2015, ובהתאם לחוק רשאי יו"ר הכנסת למנותו, באישור ועדת הכנסת, לתקופת כהונה נוספת בת חמש שנים.

בדבריו בוועדה ציין יו"ר הכנסת: "אני מבקש לשתף את חברי הוועדה בסוד קטן – בזמנו הייתי סגן יו"ר הכנסת כשהובאה בפני נשיאות הכנסת הבקשה לאשר את מינויו של עו"ד איל ינון לתפקיד מזכיר הכנסת. אני הייתי היחיד שלא תמכתי אז במינוי. טענתי שאני לא מכיר אותו ושאין לו ניסיון בכנסת. היום אני שמח להבהיר שבתקופת כהונתו השתכנעתי לגמרי שזה היה מינוי מצוין".

יו"ר הוועדה חה"כ יריב לוין ציין, כי "אני מצטרף לבקשת היו"ר, מאחר שעבודת היועץ המשפטי היא מקצועית, עניינית והוא קידם את מעמדו של מוסד היועץ המשפטי לכנסת". וכאן הוסיף יו"ר הוועדה בחיוך: "אמנם ניסיתי במשך חמש שנים לשכנע את היועץ המשפטי להשיב לבג"ץ שאין לו סמכות לפסול חוקים, ולא הצלחתי, אז אולי אם נאריך את כהונתו תהיה לו שוב הזדמנות".

היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון הודה ליו"ר ולחברי הוועדה: "אני מבקש להודות ליו"ר הכנסת על האמון. זו אינה רק הבעת אמון אישית בי, אלא הבעת אמון בלשכה המשפטית כולה. גישתך הממלכתית תרמה רבות ליכולת שלנו לפעול באופן מקצועי וניטראלי. אני מודה גם ליו"ר ועדת הכנסת על שיתוף הפעולה לאורך השנים ולחברי הוועדה על אישור המינוי. היועץ המשפטי הוא חלק בלתי נפרד מהנהלת הכנסת, בראשות מנכ"ל הכנסת, וזו גם הזדמנות להודות לו על המחויבות וההכרה בלשכה המשפטית כעוגן מקצועי מרכזי בכנסת".