ריבלין: תקופה לא פשוטה עבור ישראל

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נשא הבוקר דברים בוועידת הדיפלומטים של הג'רוזלם פוסט.

הנשיא ריבלין פתח את דברים בהתייחסות למותו של השר הערבי לענייני גדר ההפרדה והתנחלויות, זיאד אבו עין, ואמר: "אובדן חיים תמיד קשה ומלא בכאב. ישראל מחויבת לכללי החוק ובשעה כזו. שני הצדדים יש חובה להיות אחראים ולנהוג באיפוק".

בהמשך, פנה הנשיא ריבלין לסגל הדיפלומטי הבכיר בישראל והתייחס לחוק הלאום באומרו: "שמעתי הרבה לאחרונה על טשטוש ערכים של הדמוקרטיה הישראלית. בישראל ובעולם נשאלו הרבה שאלות ואפילו אשמות בנוגע לדמוקרטיה שלנו. זו תקופה לא פשוטה עבור ישראל".

לדבריו, "ישראל מתמודדת עם אתגרים חברתיים, פוליטיים וביטחוניים. כאחד, שחי כאן בירושלים כל חייו, אני אומר בביטחון שישראל כבר התמודדה עם אתגרים גדולים והתמודדה איתם. היא שרדה את תהליך ההתנתקות הקשה בעזה, את תקופות הטרור הקשות, 6 מלחמות, עשרות אלפי חיילים שנהרגו, התנקשות בראש ממשלה – והיא שרדה ושורדת".

ריבלין הוסיף ואמר, "אני לא כאן כדי לתת לכם שיעור בהיסטוריה ישראלית. ישראל היא מדינה יהודית דמוקרטית גאה. זה הדי.אן.איי שלנו. ישראל היא לא יותר דמוקרטית מיהודית ולא יותר יהודית מדמוקרטית. לפעמים, זה נראה שאין קווים אדומים בשיח הפוליטי הישראלי, אבל חשוב לי להבהיר לכם, ישראל הוכיחה שוב ושוב את ערכיה הדמוקרטיים והחקיקה בישראל מעגנת את השוויון לכל האוכלוסייה בישראל, ערבית ויהודית כאחד".

ריבלין חתם את נאומו ואמר כי "למרות כל הנושאים שמטרידים אותי, עלינו לזכור שהשיח הפוליטי לגבי טיבה של הדמוקרטיה, אינו סימן לחולשה אם כי לחוזק ולחברה אמיצה דיה להתמודד עם דילמות של ערכים ושל זהות, וכך זה ימשיך באומץ עד להגעה לתשובות. הקונפליקט בין דמוקרטיה ליהדות ייפתר בהבנה כי ערכים אלה – חד הם".