ההצתה בבית הספר הדו לשוני
ההצתה בבית הספר הדו לשוניצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שלושה פעילי ארגון להב"ה נעצרו לפני חמישה ימים בפעילות משותפת של השב"כ ומשטרת ישראל, בחשד שביצעו בביצוע פיגוע הצתת בית הספר הדו- לשוני בירושלים וריסוס כתובות נגד ערבים ונגד התבוללות. כך הותר לפרסום.

בחקירתם בשב"כ הודו השלושה בביצוע המעשה. החשודים הם יצחק גבאי, בן 22 מירושלים, והאחים נחמן טוויטו, בן 18 ושלמה טוויטו בן 20 מביתר עלית.

מחקירתם עולה כי ביצעו את ההצתה בביה"ס הדו לשוני מאחר ובבית הספר לומדים יחד יהודים וערבים ובמטרה לעלות את ההתנגדות לדו-קיום והתבוללות לראש סדר היום הציבורי והתקשורתי.

בשב"כ מציינים כי במסגרת הארגון מונחלת לפעילים משנתו של כהנא, וברוח זו רוססו בביה"ס הססמאות "כהנא צדק" ו"אין דו קיום עם הסרטן", הלקוחה ממשנתו של הרב כהנא.

"אירוע חמור זה מצטרף לשורת אירועים אלימים בהם היו מעורבים לאחרונה פעילים תומכי אידיאולוגיה כהניסטית החברים בארגון להב"ה", אומרים בשב"כ.

עורכי הדין בן גביר וחג'בי המייצגים החשודים מבהירים כי יבקשו לפסול את הודאותיהם של השלושה. "בעקבות החלטת בית המשפט אתמול נפגשנו עם החשודים אחרי חמישה ימים שנחקרו בשב"כ. גילינו התעללות קשה, מניעת שינה ולחץ נפשי, ומסתבר כי אחד החשודים אמר כבר ביום הראשון כי חוקר שב"כ איים עליו כי אם לא יודה הוא 'יקרע לו את התחת...'. במצב דברים זה הם היו מסוגלים להודות גם ברצח ארלוזורוב. אנו נבקש לפסול ההודאות".

יו"ר להב"ה, בנצי גופשטיין, מסר בתגובה, "ארגון להב"ה פועל יומם ולילה להצלת בנות ישראל מהתבוללות. ארגון להב"ה פועל אך ורק בצורה חוקית. מוזר שכאשר נעצרים אנרכיסיטים פעילי שמאל או בנו של חבר הכנסת דב חנין השב"כ לא מפנה את האצבע המאשימה כלפי ארגוני השמאל".

לדבריו, "השב"כ מנסה להפליל את ארגון להב"ה ולחבל במלאכת הקודש של הצלת בנות ישראל. אנחנו נמשיך לפעול באופן חוקי להצלת בנות ישראל".

מנהל בתי הספר הדו לשוניים: יהיו עוד הרבה בתי ספר כאלו

שולי דיכטר, מנהל בתי הספר הדו-לשוניים בישראל הבטיח כי ייפתחו בתי ספר נוספים ליהודים וערבים. "יש לנו חמישה בתי ספר בארץ ויהיו עוד רבים. פעם מנחם בגין אמר 'יהיו עוד הרבה אלוני ממרא'. יהיו עוד הרבה בתי ספר דו-לשוניים ומסביב לכל אחד מהם יהיו קהילות של יהודים וערבים".