הרב יעקב אריאל
הרב יעקב אריאלשלומי שלמוני

רבה של העיר רמת גן, הרב יעקב אריאל, תוקף בחריפות את תקדים בית המשפט המחוזי שהתיר לנתק ממכשירי החייאה אדם שחלה במחלת ה-A.L.S.

"שערורייה שבית משפט במדינת היהודים מרשה להרוג אדם, אפילו במרבית מדינות העולם כולל במערב חל איסור מוחלט על קיצור חייו של אדם שאינו נוטה למות למעט מדינות בודדות דוגמת שוויץ והולנד ומדינה אחת בכל ארצות הברית".

בדבריו מדגיש הרב אריאל כי "אמנם היהדות מתנגדת לסבל אבל יש פתרונות סבירים לכך. הריגת אדם היא העבירה הגדולה ביותר שקיימת באנושות. מכל עבירה יש תשובה למעט במקרה של הריגת או רצח אדם".

עוד ממשיך הרב אריאל ומציין כי "יש תרופות משככות סבל דוגמת מורפיום שלעיתים גורמות לקיצור חיים ודבר זה מותר, אך לגמור באבחה את החיים? איפה נשמע דבר כזה? זהו דבר נורא ואיום. הייתכן שעם ישראל שמשמש כאור לגויים ושהביא לעולם את ערכי המוסר יגיד שמותר להרוג אדם? סבל הוא דבר שצריך לפתור אותו גם על ידי קיצור חיים אבל לא על ידי הריגה".

כזכור, לאחרונה הוציאו פורום ''חותם" המאגד את מכוני התורה וההלכה המובילים, נייר עמדה בשיתוף מכון שלזינגר, שם נכתב כי הצעת החוק שהעלה ח"כ עופר שלח לפני מספר חודשים לתיקון חוק החולה הנוטה למות, האומרת שבמקרה של חולה הנוטה למות יהיה מותר לרופא לרשום תרופות שיוכלו לאפשר לחולה להתאבד בעזרתן, "מהווה שילוב של המתת חסד אקטיבית עם סיוע פעיל להתאבדות".

"מדובר בהצעה מסוכנת מאוד מבחינה אתית", טען הרב הלפרין, רב המכון, והוסיף כי "אם אנו בוחנים כדאיות של חיים, וטוענים שבמקרים מסוימים החיים כבר אינם כדאיים ולכן יש לרופא לעזור לחולה לסיים את חייו, לא ירחק היום שנבחן גם את כדאיות חייהם של אנשים חולים פחות, או אפילו בריאים, ש'קצת מפריעים לנו".

בפורום ''חותם'' אמרו היום כי "אנו מצרים על החלטת בית המשפט לאשר קיצור חייו של אדם שלא כדרך הטבע. למרות שתיקון החוק של ח"כ שלח לא עבר בסופו של דבר, אנו רואים עד כמה השפעתן הציבורית והתודעתית של אותן הצעות חוק על מערכת המשפט עלולות להיות הרסניות, הכל בשם ההומניזם והנאורות".