הרב צפניה דרורי
הרב צפניה דרורייוני קמפינסקי

ראש ישיבת ההסדר בקריית שמונה ורב העיר, הרב צפניה דרורי, למד בשנות נעוריו בישיבת מרכז הרב והיה לתלמידו של הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל.

אותה קבוצה שלמדה אז אצל הרב צבי יהודה קוק, בה היו חברים גם הרב דב ליאור, הרב יעקב אריאל, הרב זלמן מלמד, הרב חיים שטיינר, הרב יהושע צוקרמן ועוד, יצאה להפיץ את התורה - תורת הרב קוק, ברחבי הארץ. כל אחד מבני החבורה הקים מפעל תורני מיוחד ומרביץ תורה ברבים מאז ועד היום.

אחד יצא להורות תורה בכפר מימון (הרב אריאל שהמשיך אחר כך לרמת גן), אחד לקריית ארבע (הרב ליאור), אחד בבית אל (הרב מלמד) וכן הלאה. הרב דרורי עשה את דרכו לצפון הרחוק, לקריית שמונה, הפך להיות המרא דאתרא והקים ישיבה לתפארת.

ארבעה עשורים לאחר שעבר צפונה ולאחר ששנים רבות העביר שיעורים בספר אורות התורה של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, כשיעור כללי בישיבתו, רואים אור שיעורים אלו בספר חדש בהוצאת ישיבת ההסדר.

בפתח הספר מספר הרב דרורי את השתלשלות הדברים. הוא מספר כי ספר אורות התורה יצא לאור בשנת ת"ש – תקופה בה החלה מלחמת העולם השניה. מהדורה זו יצאה לאור על ידי בנו של הרב, הרב צבי יהודה קוק, אך המהדורה אזלה ובמשך תקופה לא קצרה, עד שנת תשכ"א, לא היה ניתן להשיג את הספר שנחשב בישיבות הציונות הדתית, לאחד מספרי הבסיס בלימוד האמונה וההכנה ללימוד התורה.

הרב דרורי שראה את הצורך מספר כי החליט לפעול על פי המשנה באבות 'במקום שאין אנשים השתדל להיות איש' ולקח על עצמו את המלאכה להוציא לאור במהדורה מחודשת את הספר.

הוא ניגש לרב הוטנר, קיבל לידו את העותק האחרון שנשאר במכון להוצאת כתבי הראי"ה ויצא לדרך. כך ראה ספר 'אורות התורה' אור בשנית, והחל להיות מופץ בקרב תלמידי מרכז הרב ותלמידיהם. על פעולה זו קיבל את ברכתו הכתובה של הרב צבי יהודה, ברכה המובאת בפתחו של הספר.

לאורך הספר, כל פסקה מ'אורות התורה' מובאת בשלמותה בצורה מנוקדת על פי המהדורה של ישיבת אור עציון, בראשה עומד עמיתו לאותה חבורה ממרכז הרב - הרב חיים דרוקמן.

מתחת לפסקה המובאת, כאמור, בשלמותה, הביא הרב דרורי מקורות לדבריו של הרב קוק. לא רק ציון של ספר ופרק אלא אף ציטוטים מתוך אותו מקור. כך עובר ממשפט למשפט ומביא את המקורות שלו בדברי חז"ל. לאחר מכן מובאים ההסברים והחידושים של ראש ישיבת קריית שמונה, לצד ציטוט המשפט המדובר.

בסוף הספר צורף מפתח עניינים אותו מסיים הערך 'תורה' ותחתיו תתי-כותרות הקשורות לתורה ובכך הספר מסתיים בנושא העיקרי בו הוא עוסק – לימוד התורה.

מעבר למאות התלמידים שיצאו מבית מדרשו של הרב דרורי, כעת כל מי שחשקה נפשו ללמוד בספרו של הרב קוק, יכול לעשות זאת בספר החדש של מי שלמד את הספר מפי בנו של המחבר והעביר שיעורים בעצמו במשך עשרות שנים.