לאן פניו של נפתלי בנט?

חברת מפלגת האיחוד הלאומי - תקומה, אורית סטרוק, מתייחסת בצהריים (ראשון) בראיון לערוץ 7 למשא ומתן בין שתי המפלגות.

סטרוק מבקשת להדגיש בראיון כי המחלוקת בין תקומה לבית היהודי אינה על כבוד או על שיריונים או על מקומם של חרד"לים במפלגה - אלא בעיקר על אופיה הדתי של המפלגה.

סטרוק מציינת כי המפלגה ''נכבשת'' על ידי נציגים טובים ככל שיהיו אך אינם משתייכים למגזר הדתי לאומי ולא רק החרד"לי ובכך הופכת המפלגה לסוג של ליכוד ב'.

"אני אומרת בצער כי הולכים ומתרבים הסימנים שנפתלי בנט לא מעוניין בתקומה כמפלגה משותפת עם הבית היהודי. תיפקדנו יחד מצוין בכנסת הקודמת וזה נכון שיש פערים אידאולוגים אבל אפשר לגשר עם מנגנונים ועם אותן שיטות עבודה משותפות. לתדהמתי עד עכשיו לא קיבלתי תשובה מבנט האם הוא מאשר את הסיכומים שהגעתי אליהם עם ח"כ איילת שקד וזה מדאיג אותי".

במהלך כל הראיון נזהרת סטרוק מטעמי הגינות להדליף מהמו"מ בין הצדדים ומדברת רק על מה שפורסם, "בסביבתו של בנט הדליפו בשבוע שעבר לתקשורת את נושא פורום הרבנים. אני חייבת להבהיר כי פורום רבנים שהקימו אותו ח"כ אלי בן דהן ואיילת שקד כולל בתוכו רבנים מכל הקשת הדתית. הסיעה התייעצה עם הפורום הזה בכל נושא דת ומדינה אבל מי שקיבל את החלטה הסופית הם חברי הסיעה.

עד היום לא קיבלתי תשובה מבנט האם הוא מאשר את המשך הפורום הזה גם לכנסת הבאה. חמור יותר שהדליפו לתקשורת החילונית את פורום הרבנים ונתנו לו שם מעניין 'מועצת חכמי התורה של הבית היהודי' כאילו מדובר במשהו חרדי. מטרתה של ההדלפה הייתה אחת ויחידה - למתג את חברי תקומה כחבורה של חשוכים".

מחלוקת נוספת שמציינת סטרוק היא בנושא ההקפאה ביהודה ושומרון, "הייתה החלטה של הסיעה למחות מול נתניהו ולצאת מההצבעות במליאה כל עוד קיימת הקפאה ביהודה ושומרון, זאת על מנת שנתניהו יבין שעבור הבית היהודי הקפאה היא קו אדום. ההחלטה נגררה עד שבסוף של דבר המחלוקת הביאה לפיצוץ בין השר אריאל לבנט".

סטרוק מדגישה לאורך הראיון כי נעשה כל מאמץ ללכת ביחד, "אנחנו מקווים ועושים כל מאמץ שנלך ביחד. הפערים הגדולים קיימים רק בראשו של בנט. הגעתי להסכמות עם ח"כ שקד ולהסכמות אלה בנט לא מוכן לתת אור ירוק. בנט יודע יפה מאוד כמה אנחנו שווים".

סטרוק מותחת ביקורת על שיטת הפריימריז של הבית היהודי, "שיטת הבחירות של הבית היהודי הן שערורייה. מצד אחד פריימריז, מצד שני היו"ר מצניח את מי שהוא רוצה ומצד שלישי בנט פותח את הפריימריז לכל העולם ואשתו. אני לא מתערבת לבית היהודי שלא יתערבו בבחירת הח"כים של תקומה".

"בסופו של יום אם נגיע לצומת כזה שבו מסיבות ערכיות לא נוכל לעבוד ביחד - אני מאמינה גם שיש ציבור גדול מאוד שלא יוכל להצביע למפלגה כמו הבית היהודי. אני מבינה עברית ואני מבקשת מבנט שידבר איתי בעברית ויביא הצעה מכובדת וכללים של עבודה משותפת שיאפשרו לעבוד ביחד. אם בנט לא רוצה אותנו שיגיד בעברית שהוא לא רוצה".

לסיום מביעה סטרוק תקווה אמיתית וכנה שהשכל הישר יגבר, כלשונה, והאחריות הציבורית תשפיע כדי ששתי המפלגות יוכלו להמשיך לפעול יחד לטובת ערכי הציבור הדתי לאומי.

מהבית היהודי נמסר כי "בפני תקומה עומדת הצעה לשריון כל חבריהם ונקווה שתיענה בחיוב".