היכל נוקיה. לא יארח את משחקי חצי הגמר וגמר
היכל נוקיה. לא יארח את משחקי חצי הגמר וגמרפלאש 90

"הגיעו מים עד נפש! נמאס לנו להיות ניזוקים שוב ושוב עקב מחדליו של האיגוד. הפעם זה לא קרקס!", כך כתב נדב גרישפן, מנכ"ל היכלי הספורט האמון על היכל נוקיה שבתל אביב, ליו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי.

לגרישפן נמאס מהסחבת של איגוד הכדורסל בנושא שאלת אירוח משחקי חצי הגמר וגמר גביע המדינה שבכדורסל בעוד פחות מחודשיים. "אנו בחברת היכלי הספורט מתנהלים בצורה מכובדת ומסודרת מול גורמים וארגונים שונים במהלך השנים ומעולם לא נתקלנו בהתנהלות קלוקלת, לא מקצועית וכנראה גם נגועה בחוסר תום לב כמו של איגוד הכדורסל שחוזרת על עצמה פעם אחר פעם" כתב גרישפן.

כזכור, על אף שבאיגוד הכדורסל התחייבו בעבר כי משחקי חצי גמר וגמר גביע המדינה בכדורסל יתקיימו בהיכל הפיס ארנה שבירושלים, אולמה הביתי של הפועל ירושלים, לפני כשבועיים חזרו בהם באיגוד מההתחייבות. לטענת חברי האיגוד, החשש שמא האולם שבירושלים לא יתמלא במלואו במידה שהפועל המקומית לא תעפיל אל חצי הגמר ומשחק הגמר, היא שגרמה להם לחזור מהתחייבותם. באיגוד היו שטענו שעדיף לקיים את משחקי חצי גמר וגמר גביע המדינה שוב בהיכל נוקיה שבתל אביב, אך כאמור הודעתו של גרישפן היום (ראשון) טרפה את הקלפים.

לדבריו של גרישפן, דובר האיגוד הודיע על כוונתם לקיים את המשחקים בהיכל נוקיה ועל כן נאלצו ראשי ההיכל התל אביבי לדחות את בקשת הפקת התכנית "אקס פקטור" להשתמש בהיכל, על אף ההפסד הכלכלי הגדול. ועדיין, הודעה סופית לגבי קיום המשחקים בנוקיה לא יצאה, מה שהכעיס את גרישפן וראשי נוקיה. 

גרישפן כתב במכתבו לעמירם הלוי, יו"ר איגוד הכדורסל: "עקב הסיכוי כי האירוע ייערך באולם אחר, התרענו וביקשנו מהאיגוד לעדכננו מראש היכן ייערך האירוע, על מנת שנוכל לשריין את התאריכים המדוברים עבור אירועים אפשריים אחרים. אולם עולם כמנהגו נוהג ואיגוד הכדורסל המשיך בהתנהלותו הקרקסית אשר עלולה לגרום לחברתנו הפסדים כספיים כבדים ומיותרים".

לדבריו, "אין זו הפעם הראשונה בה האיגוד מתנהל כמו קרקס וגורר את תשובתו והתחייבותיו לחברתנו במשך חודשים ארוכים כאשר ברצונו לקיים אירוע במתקנים שבניהולנו ובכך גורם נזק עצום לחברת היכלי הספורט תל אביב-יפו".

גרישפן הודיע כי הם מושכים את ידם מקיום משחקי גביע המדינה בכדורסל ובנוסף לכך הודיע כי "אם לא תשנו לאלתר את התנהלותכם בכל הנוגע לארגון אירועים במתקני חברת היכלי הספורט תל אביב-יפו בע"מ, ולא תתחייבו בהתקשרות מראש עמנו בפרק זמן של לפחות חצי שנה לפני כל אירוע מתוכנן, אין בכוונתנו להיענות לבקשות לאירוח אירועים של איגוד הכדורסל במתקננו, עם כל הצער הכרוך בכך".