יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס סייר בהר הזיתים יחד עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב משה צ'יקו אדרי.

במהלך הסיור התחייב מפקד המחוז לתגבר את הביטחון בהר הזיתים.

בסיור השתתפו גם יו"ר הועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים מר אברהם לובינסקי, יו״ר הועד בארץ מר הרווי שוורץ וחבר הועד ג'יף דאובה, בכירים במשטרה וגורמים רלוונטיים נוספים.

במהלך הסיור אמר ח"כ מוזס כי "למעלה מ – 3,500 שנה שקוברים כאן בהר הזיתים. אסור לתת למצב הבטחוני להימשך ויש לעשות הכל כדי שהעולים על קברי הצדיקים וקברי אבותם יוכלו לעשות זאת בבטחה". הרב מוזס ציין כי העלה את נושא אבטחת הר הזיתים בכנסת כמה וכמה פעמים. "מהיכרותי עם ניצב צ'יקו אדרי אני בטוח כי הוא יעשה מעל ומעבר על מנת להגביר את הביטחון בהר הזיתים, ואנו מקווים שהשקט יחזור להר".

מפקד מחוז ירושלים ניצב צ'יקו אדרי הגיב ואמר, "אנחנו הולכים לחזק בצורה משמעותית את נקודת המשטרה בהר הזיתים ואת השמירה והאבטחה בכל הר הזיתים. מינינו היום מפקד לתחנת קדם ונוסיף עוד כמות שוטרים. כבר היום יש שוטרים קבועים שנמצאים רק בהר הזיתים אבל אל נסתפק בזה ונוסיף שוטרים נוספים וכן נפעיל מצלמות נוספות להגברת הביטחון בהר".

ניצב אדרי סיפר למשתתפים שרק בשבוע האחרון נעצרו 10 מתפרעים בחשד שהיו מעורבים בהצתות וניתוץ קברים בהר הזיתים. "הם הודו שהם אלו שהרסו את חלקת גור חלקם עדיין עצורים והם יועמדו לדין".

"הצלחנו להוריד את כמות המקרים לאחר שהוספנו עוד 700 שוטרים בירושלים. החלטתי מכניסתי לתפקיד לפעול להורדת כמות האירועים בהר הזיתים ולהגביר את הביטחון במקום", הוסיף אדרי.