נתניהו בדרך לרומא: נעמוד איתן מול תכתיבים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יוצא הבוקר (שני) לרומא, בירת איטליה, שם הוא אמור להיפגש עם מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי.

נתניהו ינסה לשכנע את קרי להטיל ווטו על ההצעה הפלסטינית שתוגש כבר השבוע, מוקדם מהצפוי, למועצת הביטחון של האו"ם.

ההצעה הפלסטינית מבקשת ממועצת הביטחון של האו"ם להכיר במדינה פלסטינית ולקצוב לישראל שנתיים לצורך מה שההצעה מגדירה "סיום הכיבוש".

טרם עלייתו למטוס אמר נתניהו, כי "בשנים האחרונות הדפנו פעם אחר פעם ניסיונות להכתיב לנו תנאים שהיו פוגעים בביטחון ישראל ושאינם מתיישבים עם שלום אמיתי. גם הפעם לא נקבל ניסיונות להכתיב לנו מהלכים חד צדדיים קצובים בזמן".

לדבריו, "במציאות שבה הטרור האסלאמי שולח את הזרועות שלו לכל פינה בגלובוס, אנחנו נהדוף כל ניסיון שיביא את הטרור הזה לתוך הבית שלנו, לתוך מדינת ישראל, ואת הדברים הללו אני אגיד בצורה הכי ברורה. גם אם יהיו תכתיבים אנחנו נעמוד איתן מולם".

נציין כי בארה"ב ובמדינות אירופה מעוניינים מחד לעשות שימוש בהצעה הפלסטינית על מנת להפעיל לחץ על ישראל, אוןלם מאידך חוששים, כי הפעלת לחץ כזה תסייע לראש הממשלה נתניהו בקמפיין הבחירות.

השר סילבן שלום התייחס הבוקר לפנייה של הפלסטינים למועצת הביטחון של האו"ם, ואמר כי מהלכים צדדיים מצד הפלסטינים יענו במהלכים דומים מצד ישראל.

בראיון לקול ישראל אמר השר שלום כי מדובר בהפרה בוטה של הסכמי אוסלו וכי אם המהלך יזכה לתמיכה בינלאומית, הוא יהפוך כל הסכם לחסר תוקף.