אברהם ליפשיץ בנוף איילון
אברהם ליפשיץ בנוף איילוןיוני קמפינסקי

ישיבת בני עקיבא גבעת שמואל היא זוכת פרס החינוך הדתי הארצי לשנת הלימודים תשע"ד- תשע"ה, מטעם משרד החינוך.

ראש מנהל החינוך הדתי במשרד החינוך הרב אברהם ליפשיץ הודיע על כך לראש הישיבה הרב שרגא פרוכטר ובישר לו כי ישיבתו זכתה השנה בפרס החינוך הדתי, בעקבות התהליך החינוכי והארגוני שהתחולל בה בעשור האחרון.

בנימוקים לקבלת הפרס היוקרתי, צוין כי "ישיבת בני עקיבא גבעת שמואל זכתה בניקוד הגבוה ביותר בכל הקריטריונים ובחירתה הייתה הבחירה הראשונית מתוך שמונת בתי הספר שהתמודדו בכל הארץ".

עוד קודם שהחליטו להעניק לישיבה את הפרס, הגיעה וועדת הפרס לישיבה כדי ללמוד ולהתרשם מהעשייה החינוכית. במהלך הביקור נפגשו חברי הוועדה עם מגוון של אנשי ציבור, הורים, תלמידים, בוגרים ואנשי צוות והתרשמו מפועלה של הישיבה ודרכה החינוכית. הוכנו מצגות והוצגו נתונים המספרים את התהליך החינוכי- ארגוני- לימודי שעברה הישיבה בעשור האחרון.

כ- 800 תלמידים לומדים כיום בישיבה שבה בחמש השנים האחרונות אחוזי הזכאות לבגרות עומדים על 94%-98%. לפני כשנה וחצי פורסמו נתוני מבחני המיצ'ב, שהציבו את נתוני הישיבה בראש רשימת חטיבות הביניים המצטיינות בדירוגי נתוני המיצ'ב.

"הזכייה בפרס משמחת את כולנו. אני רואה בכך הכרה והערכה של מערכת החינוך הלאומית על העבודה החינוכית העצומה שכולנו משקיעים בישיבה", אמר ראש הישיבה הרב שרגא פרוכטר והוסיף כי: "תפארתה של הישיבה הוא גידולם של בני תורה שבנוסף לבניית אישיותם התורנית והערכית, בונים קומה נכבדת של ידע במקצועות המדע השונים".

הרב פרוכטר גם ציין את התלמידים עצמם. "הישיבה זכתה בבנים טובי לב, תלמידי חכמים ואיכותיים מאוד, שגורמים לנו נחת מידי יום".

ראש העיר גבעת שמואל יוסי ברודני, ציין כי "בשנים האחרונות התהדק שיתוף הפעולה בין הישיבה והעיר גבעת שמואל ואני עושים רבות במטרה לסייע לישיבה שאנו רואים בה הבית של בנינו תושבי העיר, במטרה שהיא תמשיך במשימתה החשובה ביותר- הכשרת דור המשך של בחורים צעירים וערכיים האוהבים את תורתם, עמם וארצם".

בעקבות הזכייה בפרס, פרסמו יו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן והמנכ"ל הרב בני נכטיילר הודעת ברכה לישיבת בני עקיבא גבעת שמואל "על היותה מגדל אור של תורה מדע, עבודה, התנדבות וגמילות חסדים וכל הליכותיה קידוש השם".