יעקב ברג עם בני הזוג איבצ'ר שרכשו את הבקבוק
יעקב ברג עם בני הזוג איבצ'ר שרכשו את הבקבוקצילום: קרלוס צ'טה

בסוף השבוע האחרון התקיים במיאמי, ארה"ב, 'פסטיבל האוכל והיין הכשר השני'. הכנסות הפסטיבל, הם קודש לפעילות נשות ויצ"ו בתחומים שונים. לפסטיבל הגיעו כאלף איש, רובם אנשי הקהילה היהודית במיאמי.

יקב פסגות הציג בפסטיבל יחד עם עוד 10 יקבים ישראלים את תוצרת היין המובחרת שלהם. התגובות שקיבלו היינות של פסגות היו נלהבות ביותר. הזמנות ועיסקאות רבות נחתמו במקום.

ביום שלישי נפתח הפסטיבל בארוחת גאלה אקסקלוסיבית ל-90 מוזמנים בלבד. על האוכל ניצח השף שגב משה שהוטס במיוחד לארוע, שביחד עם יעקב ברג, בעלי יקב פסגות, הרכיבו תפריט בו היין המתאים ביותר מלווה את 7 מנות השף.

כרטיס הכניסה לארוחת הגאלה עמד על כ1,000$, שנתרמו לפעילות נשות ויצ"ו מיאמי. בשיאו של הערב, לאחר הרצאה של יעקב ברג על עולם היין הישראלי, נערכה מכירה פומבית של יינות מובחרים מיקב פסגות, אשר בראשם בקבוק 3 ליטר (דאבל מגנום) אֶדום ספיישל ריזרב משנת 2009- שנמכר במחיר שיא ליין ישראלי: 8,000$.

שני אנשים התחרו על רכישת הבקבוק, ובסופו של דבר הוחלט להעניק לשניהם, כל אחד רכש בקבוק במחיר שיא עולמי של 8,000$ לבקבוק.

את הבקבוק רכשו מר וגב' Mercedes and Manny Ivcher ו Lawrence Friedman אנשי עסקים הידועים כאוהבי ישראל.

יעקב ברג, הבעלים של יקב פסגות מציין כי יקב פסגות נמצא בתנופה אדירה ופונה לשווקים חדשים בחו"ל. לדבריו הנסיעה למיאמי היתה נסיעה עם הרבה ערכים- סיוע לנשות ויצו, ויחד עם זאת נסיעת עסקים שפתחה דלתות רבות לקהילה היהודית בארה"ב שמשוועת ליין טוב.

יקב פסגות הינו היקב היחיד בארץ המשלב ערכים, תנ"ך, נוף ויין. במקום מרכז מבקרים מרשים ומעניין המשלב הסבר על דרך ייצור היין מלפני 3000 שנה ועד היום, חוויה ייחודית לכל המשפחה, כולל משחק טריויה מעניין, הסבר על אזור מטה בנימין וכמובן גם טעימות יין וגבינות.

יקב פסגות הוקם בשנת 2003 ומאז גדל בהתמדה. בבציר 2012 הגיע ייצור הבקבוקים לכ-200,000 בקבוקים בשנה, כאשר למעלה מ- 60% מהם מיוצא לעשרות מדינות בעולם. כרמי היקב נטועים על טרסות גיר ציוריות בגובה 900 מטר מעל פני הים בישוב פסגות שבבנימין, תנאים המייצרים טרואר המצמיח פרי מרוכז ואיכותי.

כיום, מייצר יקב פסגות תשעה סוגיי יינות שונים: קברנה סובניון מכרם יחידני, קברנה סובניון פרת, שיראז, קבנורנה פראנק, מרלו, שארדונה ופסגות אדום 2011- יין הדגל של היקב. פסגות אדום הינו יין המורכב משילוב ייחודי של ענבי קברנה סוביניון, ענבי מרלו, ענבי קברנה פראנק וענבי פטיט וורדו. היין יושן בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות במשך 14 חודשים ומתאפיין בגוף מלא ועשיר עם תיבול עדין וניחוחות וניל המשתלבים עם טעמי פירות יער וצימוקים.

בשנת 2010 הקימה המועצה האזורית מטה בנימין את מרכז המבקרים נחלת בנימין - יקב פסגות. המרכז חושף את דרך ייצור היין ומעביר את מבקריו מסע בארץ התנ"ך וההיסטוריה של עם ישראל. היקב ומרכז המבקרים נמצאים בפסגת גבעה המשקיפה על נוף מרהיב של יישובי בנימין והרי אדום.