שלוש מהחנויות בבני ברק
שלוש מהחנויות בבני ברקש. כהן. ערוץ 7

ראש עירית בני ברק, חנוך זייברט, שיגר מכתב נוקב למשרד החינוך בעקבות הקיצוץ הדרסטי שביצע משרד החינוך בשעות הסיוע לתגבור בגני החינוך המיוחד בעיר.

במכתבו לגב' מיכל כהן, מנכ"לית משרד החינוך, מבהיר ראש העיר, כי הפגיעה החמורה בשעות הסיוע לחינוך המיוחד מקשה ביותר על היכולת לקדם גנים אלו, ולשילוב ילדי הגנים במסגרות רגילות ותקינות, ובמקום שהמשרד יעשה הכל, ויתחשב בצרכים הכה חיוניים ויעזור לגנים אלו.

בהתייחסו לשורת הקיצוצים, מפרט זייברט כי בשעת הלימודים תשע"ב הפעילה העירייה 39 גנים וקיבלה ממשרד החינוך 348 שעות שבועיות לסיוע לתגבור; בשנת הלימודים ה'תשע"ג הופעלו 41 גנים בסיוע של 306 שעות שבועיות; בשנת הלימודים ה'תשע"ד הופעלו 48 גנים עם 315 שעות שבועיות בסיוע לתגבור, ואילו בשנת הלימודים ה'תשע"ה נשארו 48 גנים, ולעומת זאת השעות השבועיות קוצצו עד ל-120 שעות בלבד, כך שמדובר בקיצוץ דרסטי של שעות לאותו מספר גנים במהלך השנתיים האחרונות.

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה מסר כי העירייה מפעילה זה שנים רבות ישירות על- ידה את הגנים, למרות היותם בפיקוח האגף המוכר שאינו רשמי (ששמו, כיום, האגף החרדי) שבמשרד החינוך. "הגנים פועלים באופן המקצועי ביותר ונמצאים בפיקוח מחוז זה. בשנה זו, לאחר מאמצים מרובים לא נפתחו גנים חדשים בגידול טבעי, והגנים הקיימים מורכבים מאוכלוסיות קשות יותר מבעבר. יש גם לציין, כי מדובר בגנים עם תלמידים בעלי לקויות מורכבות כאוטיזם, פיגור, נכות ולקויות נוספות".

"אנו קוראים למשרד החינוך"- אמר זייברט, "להתערב מיידית למציאת פיתרון הוגן, הולם ודחוף לבעיה כאובה זו, שכן היא מחמירה והולכת עם הקיצוץ משנה לשנה, ולא יתכן לעמוד מנגד ולהעלים עין ממצב מחמיר זה".