ישראל אייכלר
ישראל אייכלרפלאש 90

בעקבות דו"ח העוני תקפו הח"כים החרדיים את הממשלה היוצאת וקראו להעניק לה תעודת עניות.

על פי הדו"ח, בישראל של 2013 חיו בעוני 432,600 משפחות, 1,658,200 נפשות, ו- 756,900 ילדים. ירידה קלה בהשוואה ל-2012. כך עולה מדו"ח העוני והפערים החברתיים של המוסד לביטוח לאומי שפורסם היום.

שיעור המשפחות העניות בישראל ירד ב-0.8% ושיעור הילדים העניים בישראל ירד בכ-3%. למרות זאת, ישראל עדיין רחוקה מהממוצע ב-OECD.

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) אמר כי "זכור את אשר עשה לך שלטון הרוע העושק דלים ומעביר מפת לחמם לבעלי זרוע המחוברים למנגנוני המשפט והתקשורת.  אלה מאשימים את עניי ישראל בעוניים כדי לחפות על פקידי מלכות הרשעה, המתעשרים משוחד ושחיתות  בחסות שלטון החוק".

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר כי "אלו נתונים קשים בכל קנה מידה. כאשר יש בישראל יותר ממיליון ו-600 אלף עניים שמתוכם למעלה מ-750 אלף ילדים נמצאים מתחת לקו העוני, חשוב להדגיש אלו אנשים ומשפחות ולא מספרים יבשים. אין צורך לבדוק את מיקומנו הגרוע ב- OECD – ועדיף להתמקד בעוני הקשה כאן בישראל".

"דוח העוני שפורסם היום הוא חלקי מאוד, ועיקרו אינו מביא לידי ביטוי את הפגיעות שנגרמו במהלך כהונתה של הממשלה היוצאת בקדנציה האחרונה", הוסיף מקלב. "הדוח מתייחס לשנת 2013 והוא אינו כולל בתוכו את הקיצוץ בקצבאות הילדים במהלך השנה שעברה, את מניעת הסבסוד למשפחתונים וצהרונים שמביא להוצאות של מאות ואלפי שקלים בחודש למשפחה, את יוקר המחייה שהאמיר משמעותית בשנתיים האחרונות, את מחירי הדיור שהאמירו ומכבידים על כל משפחה בישראל ואת שאר הגזירות והפגיעות שהושתו על הציבור בישראל במהלך השנתיים האחרונות.

ואילו יו״ר ש״ס אריה דרעי תקף את נתניהו ובנט ואמר כי נתניהו לפיד ובנט הביאו את מדינת ישראל לתחתית, "הנתונים המזעזעים של דו״ח העוני על מצב העוני בישראל הוא בושה וחרפה לממשלה היוצאת ותוצאה ישירה של ישיבתה של שס באופוזיציה. בישראל צריכה לקום ממשלה שתעבוד למען האזרחים ולא נגדם.

לא נשב בממשלה שלא תקיים את שני תנאי הברזל שלנו ביטול המעמ על מוצרי יסוד והעלאת שכר המינימום ל-30 ש״ח. תנועת ש״ס כמפלגה החברתית היחידה, לא תיתן יותר לאנשים מנותקים מהעם לנהל את המדינה".