אורי מקלב
אורי מקלבצילום: פלאש 90

לא יתוקצבו: משרד הכלכלה החליט שלא לתקצב מסגרות של צהרונים חדשים. לטענת ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה ההחלטה האמורה עלולה להוביל לפגיעה קשה בצהרונים המסונפים לארגונים קיימים שחלקם כבר החלו להפעיל צהרונים חדשים.

בעקבות כך פנה מקלב למנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג וכתב לו "בימים האחרונים נשלחו מהאגף למעונות יום ומשפחתונים במשרד הכלכלה מכתבים למפעילי הצהרונים, ובו החלטת המשרד שלא לתקצב צהרונים חדשים בארגונים קיימים. ברצוני להסב את תשומת לבך לכך כי בארגונים קיימים רבים, החלו כבר להפעיל צהרונים, תוך עמידה בקשר עם האגף למשפחתונים, והעברת בקשות מסודרות לאישור הצהרון, כמתבקש.

ילדים רבים כבר משובצים במסגרת הצהרונים הללו, וההחלטה על אי תקצובם, תגרום לסגירתם. למותר לציין את ההשלכות החמורות שיש להחלטה זו, כאשר ילדים רבים, ימצאו את עצמם בשעות הצהרים ללא מסגרת בטוחה והולמת.

ח"כ מקלב מוסיף כי "מעבר להכבדה הרבה שתהיה כתוצאה מכך לאמהות עובדות רבות, והעמדת כדאיות יציאתן לעבודה בסימן שאלה גדול מבחינה כלכלית, מערער הדבר את בטיחותם של הילדים ושלומם, מאחר וגם אם וכאשר ימצאו לילדים אלטרנטיבות אחרות להשגחה בשעות הצהרים, יהיו אלו  מקומות שאינם מפוקחים כדבעי, על כל הסיכונים המושלכים מכך לאור האמור אבקש את פועלך הנושא להסדרתו".