סידני, אמש
סידני, אמשצילום: רויטרס

העיתונות האוסטרלית חושפת פרטים נוספים על מאן הארון מוניס שביצע אתמול (שני) את פיגוע החטיפה בבית קפה במרכז העסקי של סידני, בו נהרגו שני בני ערובה.

הארון בן ה-50 נולד באיראן ועבד כמנהל במשרד לענייני תיירות. הוא נמלט מאיראן לאחר שנטל שלא כדין סכום של 200 אלף דולר מלקוחותיו. עם הגיעו לאוסטרליה בשנת 1996 הוא קיבל מקלט מדיני והחל לעבוד כמורה רוחני.

בעשור האחרון הוא התבלט בפעילות אנטי ממשלתית תקיפה, שבאה לידי ביטוי באקטיביזם פוליטי המוחה על ההשתתפות של אוסטרליה במלחמה נגד הטרור. הוא שלל את ההגדרה של ממשלת קנדה את הטרור והצדיק את המאבק האסלאמי שלא היה בעיניו טרור.

לפני מספר שנים הוא שלח מכתבים למשפחות החיילים האוסטרלים שנהרגו באפגניסטן, ובהם הוא כינה את הנופלים "חזירים", “מזוהמים" ו"רוצחים".

במקביל, הוא הסתבך עם רשויות החוק בשורה של פרשיות חמורות נוספות, ובהן תקיפה מינית של צעירה שהגיעה אליו לקבלת "טיפול רוחני" לאחר שקראה מודעת פרסומת שלו בעיתון, בה נאמר שהוא מומחה לאסטרולוגיה, נומרולוגיה, מדיטציה ומאגיה שחורה.

בשנה שעברה הוגש נגדו כתב אישום על סיוע לרצח אשתו לשעבר שנדקרה 18 פעמים וגופתה הוצתה. למרות כתב האישום החמור השופטים שחררו אותו בערבות.

בחודש נובמבר האחרון המיר הארון את אמונתו והפך ממוסלמי שיעי למוסלמי סוני ונשבע אמונים לאבו בכר אל-בגדאדי, המנהיג העליון של מדינת הח'ליפות האסלאמית (דאעש).