לשמור על הזהות. אליאש
לשמור על הזהות. אליאשצילום: דף הפייסבוק הרשמי

שרה אליאש, אשת חינוך, ומהפעילות הבולטות בהתיישבות, הודיעה כי תתמודד בפריימריז בבית היהודי.

לערוץ 7 אומרת אליאש, כי התקופה היא הרת גורל, "אני פעילה שנים רבות גם בחינוך ובהתיישבות ותמיד בער בי הדחף ליזום דברים ולהשפיע. אני מרגישה שזו תקופה קריטית לעם ישראל ויש בי כח לתת הרבה גם בתחום של חשיבה חינוכית, נאמנות להתיישבות, זהות יהודית וקשר בין ימין, שמאל, דתיים וחילונים".

לדבריה האחדות במחנה חשובה מאין כמותה, "למרות שייתכן שאם תקומה תצא יש לי יותר סיכוי בפריימריז, כי יהיו פחות שריונים, אבל זה יהיה עצוב מאוד, כי המחיר יכול להיות מאוד כבד. פילוג עם הרבה דם רע בין אנשים מאותם בתים ומשפחות, אנחנו ידועים כמה נחשים יש בקש הזה. בדיוק עכשיו כשמדברים על שנאת האחים את יוסף אנחנו צריכים להרבות באהבת חינם".

אליאש נמצאת בשנים האחרונות במגע שוטף עם הדור הצעיר והיא רוצה להמשיך לתרום בתחום החינוך והערכים לזהות יהודית , "יזמתי את הפרויקט חברותא בקפה, שבו מוזמנים זוגות צעירים לבית קפה, כל זוג לומד בחברותא מדרש ומתוכו יוצאים עם כלים להעצמה זוגית, יש לנו מאות זוגות.

לאליאש חשוב גם לקדם את העשייה הנשית, "כראש אולפנה עשיתי הרבה שילובים, כמו קליטת מאות תלמידות יוצאות אתיופיה ושילובם בחברה הישראלית. כראש בית המדרש לנשים בקדומים אנחנו לומדות כל שבוע יחד עשרות נשים תורה ובמקביל אני לומדת בבית מדרש קולות שלומדות שם דתיות וחילוניות".

לדבריה הבית היהודי היא מפלגה פתוחה, אך חשוב לשמר בה את ליבת הזהות של הציונות הדתית, "אנשים מכירים אותי ומכירים את העשייה שלי, יש לי קבלות, מה שאני מחליטה לעשות אני עושה. אני רואה באורח חיובי שהמפלגה פתוחה לאנשים נוספים וזה חשוב שיש אחדות, אבל חשוב מאוד שהצביון המרכזי לא יטשטש. ולכן ראיתי חובה לעצמי להצטרף לנבחרת כדי לשמור על ליבת הזהות. צריכים להיות מצד אחד אינטגרטיביים, אבל צריכה להיות גם ליבת זהות ברורה של ציונות דתית עם אמונה, בפרט בתקופה הזאת שזאת תקופה של גאולה שמחייבת הרבה עשייה ואמונה בעם ישראל ותורת ישראל. ינקתי מבחינה אמונית מתורת הרב קוק זה נמצא חזק בתוכי".

כחברת מועצת יש"ע בעברה היא סבורה שגם בתחום המדיני חשוב לומר דברים ברורים, "אני מאוד פעילה גם בתחום המדיני וגם כאן אני מרגישה שיש חשיבות גדולה לשמור על עקרונות וקו אדום מאוד ברור, ואפעל כדי להמריץ את המפלגה לעבוד על החלת הריבונות, מה שנפתלי כבר הצהיר בעבר".