לפיד במועצת אשכול
לפיד במועצת אשכולצילום: דוברות יש עתיד

הבחירות בפתח. יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, סייר היום (ראשון) במפעל דפוס בארי יחד עם חיים ילין שהודיע על הצטרפותו למפלגתו של לפיד.

בתצפית שערכו השניים על עוטף עזה התייחס לפיד למצב בדרום ואמר כי הפצצת מרגמה שנורתה מעזה היא "תוצאה ישירה של העובדה שצוק איתן לא הסתיים בהכרעה. לא הייתה הכרעה צבאית וצה"ל צריך להגיב במלוא כוחו ובמלוא עוצמתו על חידוש הירי ללא היסוס".

"לא הייתה גם הכרעה מדינית", הודיע לפיד, "הממשלה הזאת חששה ללכת להכרעה מדינית. עוד לא מאוחר מדי. עוד לא הועבר הכסף לשיקום עזה ולא מאוחר לדרוש את פירוז עזה תמורת שיקומה של עזה וללכת למהלך מדיני אמיץ שיביא לתושבים של הדרום שקט וידיעה שצוק איתן לא היה רק עוד סבב, אלא הפעם האחרונה שבה יורים על בתיהם, על המקלטים שלהם ועל הילדים שלהם".

לפיד סיפר כי אמש (מוצאי שבת) הוא שיגר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בנושא העברת כספים להתנחלויות בזמן בחירות לצרכי פריימריז.

"דרשתי לעצור העברה של מאות מיליוני שקלים להתנחלויות מבודדות", אמר לפיד, "אני לא מדבר על ירושלים, אריאל או גוש עציון. אני מדבר על כביש עוקף לתפוח, על מבנה ציבור ביצהר. זה אותם מאות מיליוני שקלים שאני מנעתי את העברתם לפני כחודשיים בישיבה שהתפוצצה אצל ראש הממשלה. הכסף הזה הוא שוחד בחירות למתנחלים מהתנחלויות מבודדות שהשתלטו על מרכז הליכוד ומאיימים דרך הפריימריז על בכירי הליכוד".

"צריך לעצור את זה. זה לא הוגן, זה לא חוקי. הכסף הזה הוא כסף מבוזבז שצריך אותו בבאר שבע, צריך אותו בקריית שמונה, צריך אותו פה, בעוטף עזה, לתכנית השיקום הגדולה של עוטף עזה ולא למקומות שבסופו של דבר בכל הסדר מדיני לא יהיו חלק ממדינת ישראל".