ניסן סלומינסקי
ניסן סלומינסקיפלאש 90

ועדת הכספים אישרה היום (ראשון) את הצעת יו"ר הוועדה ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) להעביר 12.8 מיליון שקל להקמת מרכז מבקרים באזור התעשייה ברקן שבשומרון. 

חברי כנסת מהאופוזיציה צעקו בדיון שאסור בתקופת בחירות להעביר כך כספים וטענו שמדובר במחטף פוליטי.

ח"כ אראל מרגלית (העבודה) פנה לאייל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת, בבקשה שיבטל את ההצבעה.

"ניסן הטעה את הוועדה", אמר מרגלית. "לא היה אישור של היועצים המשפטיים, ולכן ביקשתי לעצור את ההצבעה, זה מחטף, זה לא חוקי, ניסן הצביע בניגוד להוראות היועצת המשפטית ולכן פניתי מיידית ליועץ המשפטי של הנכסת שיעצור את ההעברה הזו. זה מחטף לאור יום, זו עבודה בעיניים, זה אתנן בחירות של סלומינסקי והחברים שלו מהבית היהודי כדי לזכות בפריימריז שלהם. ההצבעה הזו היא בלתי חוקית".

בעקבות הסערה בוועדה הודיע ח"כ סלומינסקי כי היועץ המשפטי לכנסת אישר להעלות את הפנייה התקציבית הזו להצבעה בוועדה. "ההעברה אושרה ע"י הוועדה וגם בקשת הרביזיה (הצבעה חוזרת) של האופוזיציה נדחתה ואי-לכך הבקשה התקציבית אושרה סופית". 

סלומינסקי הסביר, כי מלכתחילה הממשלה באמצעות משרד האוצר לא היתה אמורה להגיש לוועדה בקשות תקציביות שטרם קיבלו את אישור היועץ המשפטי לממשלה, אך מרגע שבקשה תקציבית הגיעה לוועדת הכספים מהממשלה, אין מניעה חוקית להצביע עליה, כך על פי הוראת היועץ המשפטי לכנסת. כאמור, סלומינסקי העלה את הבקשה התקציבית להצבעה והיא אושרה.

ח"כ גילה גמליאל, מרכזת הקואליציה בועדת הכספים, אמרה בתגובה "מי שעושה את קמפיין הבחירות שלו על חשבון ועדת הכספים אלו חברי האופוזציה שממשיכים לנגח את תושבי יהודה ושומרון. כפי שאמרתי כבר בעבר, ההעברות התקציביות הם חלק מהתפקוד השוטף של הועדה אשר מועברות לכל חלקי הארץ לרבות הנגב והגליל".

"מרכז המבקרים בברקן, אליו הועבר הכסף היום בועדה, הוא נכס ראשון במעלה למדינת ישראל אשר מיועד להעברת מייצגים מדעיים רבים לאלפי בני נוער ותלמידי בתי ספר", אמרה ח"כ גמליאל.