וורצמן: אתגרים רבים ניצבים בפני החינוך הדתי

טקס הענקת פרס החינוך הדתי לשנת תשע"ה נערך בירושלים. סגן שר החינוך: ילדי ישראל - הם התשתית האמיתית שלנו.

עדו בן פורת , כ"ט בכסלו תשע"ה

טקס הענקת פרס החינוך הדתי
טקס הענקת פרס החינוך הדתי
צילום: דובר סגן שר החינוך

טקס הענקת פרס החינוך הדתי לשנת תשע"ה נערך היום (ראשון) בירושלים במעמד הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו וסגן שר החינוך אבי וורצמן (הבית היהודי).

עשרת יקירי החינוך הדתי לשנת תשע"ה הם: ניצה ורד, סימה לוי, ד"ר ערן לויזון, אברהם מועלם, ד"ר אסתר מלחי, לבנה מסנברג, סוניה עדני, הרב נתן צולמן, גלילה קלאר ומרדכי תפארת.

סגן השר וורצמן אמר במהלך הטקס כי "משרד החינוך הוא משרד התשתיות הלאומיות. ילדי ישראל - הם התשתית האמיתית שלנו. מאז ומתמיד ידע העם היהודי גם בתקופות קשות של גזרות ומחסור, להעמיד בראש סולם העדיפויות המשפחתי והלאומי את חינוך הדורות הבאים".

לדברי וורצמן, האתגרים הניצבים בפני החינוך הדתי רבים ומורכבים. "אתגרי החיבור בין התורה לעבודה, בין העבר לעתיד, בין המסורת למודרנה, בין השמרנות לחדשנות, בין האומה לארצה, בין אדם לחברו, ובין כלל ישראל לאלוקי ישראל- כל אלו ניצבים בפני המחנכים".

הוא הדגיש כי "עם כל הקושי שבדבר- היום, בעיצומו של חג החנוכה, חג החינוך, אנו יכולים לקחת לרגע הפוגה קלה מעמל היום יום, לטפוח לעצמנו על השכם, להתבונן סביבנו ולחוש תחושת סיפוק גדולה, על הפירות המתוקים שהמערכת משכילה להוציא מתוכה".

הרב הראשי לישראל בירך את קהל המשתתפים. "כמידי שנה בחנוכה אנו עומדים כאן להביע את הקרת התודה ליקירי החינוך הדתי במיוחד בחנוכה- חג החינוך. מרחוק לא תמיד מצליחים לזהות את השעווה, אלא רואים רק את האור. בלי הבסיס כלום לא היה יכול לבעור. אם יוצקים תכנים האור יכול לעלות מעלה מעלה". 

לדברי הרב לאו, "יקירי החינוך הדתי ממשיכים להוסיף חינוך ויהדות וכולי תקווה שבזכותם הם יאירו גם את דורות ההמשך".

מזכ"ל התאחדות המורים הדתיים, גד דעי, הדגיש כי מורי החמ"ד ממשיכים להוביל את התלמידים להישגים משמעותיים. יוסי וסרמן, מזכ"ל הסתדרות המורים, הוסיף בדבריו כי "המורים הם דוגמא ומופת לכולנו. בספרות במשנה ובתלמוד מקומו של חג החנוכה הוא שולי ביותר. אין התייחסות הלכתית וגם תוכנו האמיתי של החג מעורפל למדי, אולי משום כך מתעצם האתוס הציוני של גבורה ועצמאות לאומית.

"עצמאות היא מילת מפתח גם בתחום החינוך. לא כולם מודעים לקשר בין החינוך לעצמאות. השאלה היא עד כמה עצמאית היא מערכת החינוך ונהנית היא מחופש פעולה ולהיות מנותקת מתלות פוליטית. כל אדם שאוהב את החינוך רוצה את טובתה של מערכת החינוך".