לא מעניין אותו? אהרונוביץ'
לא מעניין אותו? אהרונוביץ'פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע היום (ראשון) לשר לבטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' כי לאחר שנבחנה בקשתו לאפשר לממשלה הנוכחית למנות את מחליפיהם של המכהנים בתפקיד מפכ"ל המשטרה ונציב שירות בתי הסוהר על אף תקופת בחירות, אין מקום לאשר את המבוקש.

לדברי וינשטיין, הצורך בביצוע מינויים של קבע לתפקיד מפכ"ל המשטרה ונציב שירות בתי הסוהר בעת הזו אינו גובר במשקלו על ''דרישת האיפוק'' שעל הממשלה לגזור על עצמה, המתחייבת מהיותה בגדר ממשלת מעבר.

היועץ המשפטי לממשלה קבע כי ראוי להותיר את ההכרעה בעניינים חשובים אלו לממשלה הבאה שתיכון לאחר הבחירות.

במכתבו לשר אהרונוביץ' הבהיר היועץ המשפטי לממשלה כי על אף שבהתאם לסעיף 30 לחוק-יסוד הממשלה עקרון הרציפות חל על עבודת הממשלה והפעילות השלטונית נמשכת כסדרה אף בתקופת בחירות, ההלכה הפסוקה קבעה כי הממשלה והשרים בממשלת-מעבר וערב בחירות מחויבים לנהוג "באיפוק הראוי למעמד של ממשלה יוצאת" בהפעלת סמכויותיהם לגבי כל אותם עניינים שאין כורח ודחיפות לפעול בהם בתקופת מעבר.

"אין מדובר בחובה להימנע מכל פעולה שהיא, אלא באיזון עדין בין החובה לפעול מקום שיש צורך חיוני בכך, לבין חובת השמירה על איפוק וריסון בהפעלת סמכויות שלטונית, בהינתן תשתית הממשל המיוחדת המאפיינת ממשלה בתקופת מעבר. עיקרון האיזון הנדרש בין איפוק לעשייה בתקופת בחירות מוצא את ביטויו, בין היתר, בתחום המינויים לתפקידים ציבוריים שבהם מעורבים גורמים פוליטיים", כתב וינשטיין.

תקופות כהונתם של מפכ"ל המשטרה ונציב שירות בתי הסוהר הנוכחיים עתידות שתיהן להסתיים ביום 1.5.15 – לאחר הבחירות הצפויות, במועד שבו אפשר כי כבר תכהן בישראל ממשלה חדשה. "נכון לעתה, טרם נבחרו על-ידי השר המועמדים שעליהם יבקש להמליץ לממשלה, וממילא טרם נבחנה מועמדותם של אלו על-ידי הוועדה המייעצת וטרם אושרו המינויים על-ידי הממשלה".

"בנסיבות אלו, ככלל, חל הכלל האמור לעיל שלפיו יש להימנע ממינויים של קבע למשרות כדוגמת אלו בתקופת בחירות, זולת אם קיים צורך חיוני באיושן המיידי באופן קבוע אשר לא ניתן להביאו על סיפוקו באמצעות פתרון סביר והולם אחר", הוסיף היועמ"ש.