חודש לאחר שנדקר בלינץ' מתוכנן בידי ערבים סמוך לבית אורות במזרח ירושלים, הודיעה המשטרה כי אותו אירוע היה פעולת טרור.

אתמול הודיעה המשטרה לעו"ד חור אוריאל ניזרי מארגון חוננו, המייצג את הצעיר שנדקר, כי הנדקר יוכר כנפגע פעולות איבה.

נזכיר כי לפני כחודש, בליל שבת צעדה קבוצת מתפללים מ'בית החושן', אל ישיבת בית אורות. כאשר בדרך נתקלו במארב מתוכנן שבוצע על ידי כמאה ערבים שהחלו לתקוף אותם באמצעות אבנים, מוטות, סכינים ובקבוקי תבערה.

אחד הצעירים הוכה בחפץ כהה ואילו צעיר נוסף נדקר בגבו ופונה לבית החולים במצב בינוני. בבית החולים התברר כי הסכין חדרה לריאה והצעיר אושפז זמן ממושך לצורך טיפולים רפואיים.

לאחר האירוע מיהרה המשטרה להודיע כי מדובר ב'קטטה הדדית' בין צעירים יהודים לערבים, אך בעקבות התערבות ארגון חוננו הוכח כי מדובר בפיגוע טרור ולא בקטטה ובעקבות כך הגיעה אתמול, כאמור, הודעת המשטרה כי אכן מדובר בפיגוע.

"שוב הוכח לאחר מאבק וסיוע משפטי, כי אירוע אשר לטענת המשטרה היה פלילי, הינו אירוע לאומני", מסר עו"ד חור אוריאל ניזרי אשר ייצג את המותקפים בבית אורות מטעם ארגון 'חוננו', "לקוחותי אשר סבלו מפגיעות חמורות קיבלו רק אתמול את ההכרה כנפגעי פעולת איבה. אנו עדים לתופעה עצובה, בה הכרה בנפגע פעולת איבה לא נעשית באופן אוטומטי אלא רק לאחר מאבק. כך אירע במקרי הרצח של הרב טלבי, אשר ויונתן פלמר, שלי דדון, נתנאל עראמי הי"ד, בפיגוע הדריסה של החיילים באל ערוב ובימים אלו בפרשת רצח אבי בן ציון הי"ד בצומת מגדלים".

"אנו קוראים לרשויות לעצור מגמה מדאיגה זו ולחדול מטיוח של רצח יהודים".