ה"פליטים היהודים" מגיעים מאוקראינה

226 עולים חדשים מאוקראינה, רובם ''פליטים'' שברחו מאיזורי הקרבות במזרח המדינה, נחתו אחר הצהריים (שני) בישראל והתקבלו בטקס חגיגי בנתב"ג.

טיסה זו מהווה סנונית ראשונה בהבאתם של אלפי יהודים נוספים ממדינות מצוקה בשנים הבאות במסגרת תכנית 'עולים בידידות' של 'הקרן לידידות' בשיתוף משרד הקליטה והעלייה, הסוכנות היהודית, והתנועה העולמית של ''עזרא''.

מכיוון שרבים מהעולים הינם פליטי הקרבות באוקראינה ורבים אחרים נפגעו קשות מהמצב הכלכלי השורר במדינה מאז המהפכה העולים יקבלו סיוע כספי משמעותי נוסף מהקרן לידידות. תמיכה זו באה כתוספת לסל הקליטה ולהטבות להן זכאים העולים ממשרד העלייה והקליטה.

תכנית 'עולים בידידות' של הקרן זכתה לביקוש גדול מהצפוי בקרב יהודי אוקראינה הרוצים להצטרף ולעלות ארצה ועל כן קבעה הקרן טיסה נוספת כבר בסוף חודש דצמבר. הטיסה מתקיימת בהמשך להכרזתו לאחרונה של נשיא הקרן הרב יחיאל אקשטיין, על כוונתו לסייע בהגדלת מספרי העולים המגיעים לישראל. 

אל הטיסה התלוותה שרת הקליטה סופה לנדבר אשר ציינה כי "אנו עדים השנה לגידול משמעותי בעלייה מכל מדינות העולם ומאוקראינה בפרט. אנו נמשיך לפעול לילות כימים על מנת לאפשר לכל יהודי לעשות את הצעד ולהגיע הביתה".

הרב יחיאל אקשטיין אשר ליווה אף הוא את העולים במסעם לישראל אמר כי "טיסת הידידות הראשונה תפתח פרק נוסף בתרומתה של הקרן לידידות לעלייה והקליטה בישראל. אנו מודים לשותפינו למאמץ ומבטיחים לסייע לעולים בקליטתם המהירה והטובה בישראל". 

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי אשר השתתף בטקס קבלתם של העולים מוסיף כי "מאז תחילת השנה העלתה הסוכנות היהודית כ- 5000 עולים מכל רחבי אוקראינה, פי שלושה ממספר העולים בשנה הקודמת. נמשיך לסייע לכל יהודי שזקוק לעזרתנו".

דני אליסון, מנכ"ל התנועה העולמית ''עזרא'', מסיים באמרו כי "אנו משקיעים מאמצים רבים בליווי צמוד של הפליטים בכל תהליך עלייתם ארצה, ושמחים להיות שותפים בטיסת העולים של הקרן לידידות יחד עם משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, ונתיב".

צילום: הקרן לידידות