נר שמיני בקבר יהושע בן נון

ראשי ההתיישבות יחד עם נציגי צה"ל הדליקו הערב את הנר השמיני והאחרון של חג החנוכה בקבר יהושע בן נון שבכפר כיפאל חארס בשומרון.

באירוע נכחו מח"ט אפרים אל"מ גיא ברגר, קצין הגמ"ר אוגדת איו"ש סא"ל מקי סיבוני, קצין הגמ"ר חטיבת אפרים, רב היישוב יקיר הרב אהרון כהן, מ"מ ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן, ראש עריית אריאל אלי שבירו, ראש המועצה המקומית בית אריה אבי נעים ונציגי המועצה המקומית קרני שומרון ואלפי מנשה.

מח"ט אפרים, אל"מ גיא ברגר, אמר באירוע: "יש כאן חיילים בסדיר, חיילי מילואים, לוחמים ולוחמות, יש כאן גדוד מילואים אנשים שעזבו את הבית, העבודה והמשפחה כדי להיות פה. יש פה את הנציגות של ההתיישבות ועל כן אני חושב שהמסר החשוב שיוצא מפה הערב הוא האחדות שלנו. אם כולנו נהיה ביחד ומאוחדים ונעבוד כתף אל כתף, גם האויב הגדול ואכזר ביותר לא יוכל לנו. אין דבר שמסמל זאת יותר מהדלקת נרות הערב במקום הזה".

מ"מ ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "אנחנו נמצאים במקום מאד מיוחד יחד עם הפיקוד הצבאי, המח"ט, קצין הגמר של האוגדה, קצין הגמר של החטיבה, מג"ד המילואים, חיילים שאנו פוגשים ביום ומרגישים את הפעילות שלהם בלילה. אנחנו ראשי המועצות, מוקירים ומודים לכם. מאד סמלי להדליק יחד דווקא כאן את הנר השמיני של חג החנוכה, בקברו של הרמטכ"ל העברי הראשון, יהושע בן נון. אנו מודים לכם על כך שאתם מגנים עלינו ועל כל מדינת ישראל מכאן".

ראש עיריית אריאל אלי שבירו: "את הזהות שלנו, אף אחד לא יכול לקחת. היוונים לא ניסו להשמיד אותנו אלא להרוס את רוחנו. והמקום הערב מכבד את המעמד. זה השטחים שלנו, המדינה שלנו, והארץ שלנו".

רב היישוב יקיר הרב אהרון כהן: "כשאנחנו מסתכלים על המאבקים שלנו היום, הדרך שלנו להתמודד היא בכך שעם ישראל ידע את הזהות שלו, הדרך שלו. אנחנו נמצאים בקבר יהושע בן נון, מי שעושה את הצעד הראשון בארץ ישראל. ולהיות פה יחד עם המח"ט, הקצינים וראשי ההתיישבות זו אמירה מאד חזקה של עם ישראל שחוזר אל האמת הפנימית שלו".