בדרך לכהונה חדשה. האלוף פולי מרדכי
בדרך לכהונה חדשה. האלוף פולי מרדכידובר צה"ל

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב פולי מרדכי, התייחס בראיון לערוץ I24NEWS למצב הביטחוני והבהיר כי שמירה על הסדר היא אינטרס של הישראלים והפלסטינים כאחד.

האלוף מרדכי ציין כי התיאום הביטחוני נמשך, "אני רוצה להדגיש כי התיאום הביטחוני הוא אינטרס פלסטיני. ראשית, הוא לא אינטרס ישראלי, זה אינטרס של העם הפלסטיני נגד הפשע, הביטחון, הסדר והאנרכיה. לכן התיאום נמשך, וכל הצעדים שיש לתאם בין שני הצדדים נמשכים".

לשאלה האם הצד הפלסטיני מרוויח יותר מהתיאום הביטחוני השיב האלוף, "בוודאי. לנו זה חשוב, לפלסטינים זה חשוב הרבה יותר".

בנוגע לחשש מפרוץ אינתיפאדה שלישית אמר, "אני חושב שלא העם הישראלי ולא העם הפלסטיני רוצה לחזור לימים שהיו באנרכיה ובאי הסדר הביטחוני. בשנים האחרונות המצב יציב מבחינה ביטחונית, חברתית וכלכלית והאינטרס של כולם הוא לשמור על המצב הביטחוני".

הוא ציין כי "היו אנשים שרצו לעורר סכסוך דתי בירושלים, אבל אין לכך מקום. בהר הבית אין שום שינוי, ואין שום כוונה לשנות שום דבר שם. ברוך השם, בשבועות האחרונים האירועים החלו להירגע ולחזור לשליטה ביטחונית מלאה הן מול הפלסטינים והן מול הישראלים".

על האפשרות שחמאס יבעיר גם את יו"ש אמר, "חמאס מנסה להחריב בכל מקום שהוא פועל שם. פעם היה אזור תעשייה משותף במעבר ארז - הרסו אותו. היה מעבר קרני למען העם הפלסטיני בעזה - אז הם הציבו שם מטענים. הם מנסים לבצע פיגועים גם בירושלים וגם בגדה. המטרה של חמאס להשתלט על הגדה, להשתלט על השלטון והוא רוצה שיהיו אנרכיה ואי סדר ביטחוני. ראינו את אחת החוליות האחרונות שישראל עצרה שהודו שהמטרה שלהם הייתה נגד הרשות וישראל. חמאס רוצה לעשות הכל כדי לשנות את המצב הביטחוני, אך ברוך השם יש שליטה ביטחונית ואנו שומרים על הביטחון והמטרה של חמאס לא מצליחה".