הרבנית יהודית שילת
הרבנית יהודית שילתצילום: פייסבוק

יהודית שילת, יו"ר פורום ''תקנה'' ומתמודדת בפריימריז לרשימת הבית היהודי לכנסת, הגיבה לנתוני דו"ח העוני האלטרנטיבי שפרסמה השבוע עמותת "לתת", ממנו עולה כי כל ילד שלישי בארץ סובל מרעב.

"העוני הוא לא רק באחריות הממשלה, זוהי קודם כל אחריות יהודית ומוסרית של כל אחד מאתנו למנוע מצב של עוני", אומרת שילת.

שילת, שבעבר כיהנה גם כיועצת שר הדתות וכסגנית יו"ר אמונה, מוסיפה כי "המסר המתקבל מהטון הציבורי הנוכחי הוא שהממשלה היא זו שאחראית, והיא שצריכה לספק פתרונות למצב. כל מי שמשליך את האחריות על הממשלה מסיר למעשה את האחריות מעצמו. הדבר נוגד את המוסר היהודי המנחה אותנו. אני מאמינה כי קודם כל זוהי אחריות של הפרט לדאוג לחלשים ממנו. כל קהילה צריכה להיות מאורגנת כדי לסייע לאלה שקשה להם, ולא לחכות בחוסר מעש לכך שהממשלה תעשה".

דו"ח העוני האלטרנטיבי שפרסם ארגון "לתת", יצר שיח ציבורי ער בנושא השכבות החלשות בישראל ויוקר המחיה. יש שרואים בו חומר תעמולתי לא אמין כדי לנגח את ממשלת נתניהו, ויש הרואים בו ביקורת מוצדקת על מדיניות הממשלה בשנתיים האחרונות.

"פחות חשוב בעיניי האם הנתונים מדויקים יותר או פחות. מה שחשוב זה שכחברה נדע לפעול תוך לקיחת אחריות אישית. מצוקת הילדים שמתחת לקו העוני צריכה להדיר שינה מעיני אלה שיש להם הכל. לצעוק שהממשלה תביא פתרון זו לא נטילת אחריות, זהו כישלון ערכי שלנו כחברה", מוסיפה שילת.