הענקת תעודת הבוגר למשפחתו של צבי קפלן
הענקת תעודת הבוגר למשפחתו של צבי קפלןצילום: איתי שרמר

טקס הוקרה והענקת מלגות ל-616 סטודנטים ששירתו במבצע 'צוק איתן' נערך אמש (רביעי) באוניברסיטת בר-אילן.

בטקס השתתפו קצין מילואים ראשי, תא"ל הושע פרידמן בן שלום, נשיא האוניברסיטה, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, רקטור האוניברסיטה, פרופ' מירי פאוסט, מפקד מלט"ק, אל"מ אורן כהן, נציג משפחות הנופלים, נציג של תורמי המלגות ונציג הסטודנטים.

נשיא בר- אילן, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, עמד בטקס על הקשר בין ערך הנתינה לערכי האוניברסיטה: "טקס זה הוא מרגעי השיא שלי כנשיא אוניברסיטת בר-אילן. טקס זה מסמל מסירות נפש, נתינה והכרת הטוב של אהבת העם והמולדת באמצעות כיבוד זכרם של מי שהקריבו עצמם. בימי חנוכה שאנו מוסיפים ומעלים בקודש ואין מורידים, יש בכך סמל לכוח זה".

לדבריו, "הסטודנטים נושאים חלק נכבד ועיקרי בעול השירות במילואים, והם ממלאים תפקידים חיוניים בכל רמות הפיקוד והאגפים ובכל מסגרות הפעולה הצבאית. לא ייתכן מערך מילואים ראוי לשמו ללא פעילותם של הסטודנטים, העומדים בחוד החנית של הכוחות הלוחמים ומסייעי לחימה, כמפקדים וכחיילים בשדה ובעורף".

בהתייחסו לבני המשפחות של שני הקצינים, קפלן ולויטס, אמר הרב פרופ' הרשקוביץ: "ליבנו עמכם בצערכם הכבד על נפילת הבנים. הם בניכם, אך גם בנינו, ויהיו תמיד בוגריה היפים, המסורים, והמצטיינים של אוניברסיטת בר-אילן. יהי רצון כי מתוך אבלכם הכבד תמצאו אולי קורטוב של נחמה בקרן אור זעירה המשתקפת בטקס זה, שבו 616 סטודנטים מקבלים מלגות ע"ש צביקה ודמיטרי ז"ל, שיסייעו להם בהמשך הדרך, ולתמיד הם ישאו את זכרם של צביקה ודמיטרי בליבם. יהי זכרם ברוך".

קצין מילואים ראשי, תא"ל הושע פרידמן בן שלום, הדגיש את חשיבות ערך הנתינה של הלוחמים: "מרגש וגם משמח לראות את החבורה הזאת שמייצגת את כל הטוב והיפה בחברה הישראלית. אתם, האנשים שעזבתם את הכל, את המבחנים, את העבודות, את הבית, את המשפחה והתגייסתם להגן על הארץ תוך סיכון חיים. במציאות הנוכחית נדמה שערך ההתנדבות מבטא את האהבה לארץ".

נציג המשפחות השכולות, אביו של צבי קפלן ז"ל, יהודה קפלן, סיפר על החינוך שקיבל בנו: "מבצע 'צוק איתן', התאפיין באחדות לא מוכרת, במהלכם נפלו חיילים על קידוש השם. חינכנו את בננו למלא שליחות זו מתוך נתינה טובה, שלא במטרה לקבל תמורה. הנופלים- יש בה נתינה של היקר מכל כדי שמדינת ישראל ותרבותה ימשיכו להפיץ את ערכיה. נתינתם היא חומה בצורה. בשמי ושם כל משפחתנו, תודה על היוזמה וההנצחה המרגשת".