פאינה קירשנבאום
פאינה קירשנבאוםצילום: פלאש 90

אריה אבנרי, יו"ר תנועת אומ"ץ, אינו מופתע מפרשת השחיתות לכאורה שנחשפה בצמרת "ישראל ביתנו".

"גם בפרשת הולילנד אמרו שהיא מהחמורות במדינה", הוא מזכיר, ''אבל לצערנו יש כאן תופעה של שחיתות שלטונית, שאומ''ץ מתריעה עליה במשך שנים. זו שחיתות שרוב האישים ברוב המפלגות טובעים בה. מה שנחשף עכשיו זה רק קצה הקרחון".

לדבריו בכל תקופת בחירות יוצאים כל השלדים מהארונות. "בשעתו הייתה הנחיה שלפני בחירות לא עורכים חקירות נגד מפלגות, כי יש חשש לחיסול חשבונות ואנשים מתחילים להוציא חומרים. אבל היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מני מזוז, קבע שלא מפסיקים חקירות ישנות. אני מניח שנטבע כאן עד לבחירות בים של פרשות, נגד בוז'י, נגד לפיד, ונגד כחלון, מחפשים גם את נתניהו.

"יש הדלפות שהגיעו לאומ''ץ עם קטעי מידע על אישי ציבור אחרים שעומדים בראש מפלגה. לנו אין משרד חקירות ואם יש מידע רציני אנחנו מעבירים את זה למשטרה. אם הפרשה הנוכחית תישאר בכותרות זה בוודאי יזיק לליברמן, שעדיין מנסה להתנקות מהזיכוי המפוקפק שלו, זה לא יוסיף לו בריאות".

אבנרי טוען שהשחיתות השלטונית היא נגע שהפוליטיקאים מתקשים להיגמל ממנו. "היום אנחנו בעידן שנחצו כל הגבולות, הפוליטיקאים צוברים בטחון ומגנים אחד על השני. כשנחשפת פרשה כולם יורדים לבונקר ואחר כך חוזרים לסורם. תמיד כשהגנבים רבים ביניהם, מתגלית הגניבה. כי יש גנבים בכל המפלגות, אחד נותן לשני והשני מחזיר לו, כל עוד יש שתיקה אז גם הצד השני שותק.

"השלטון משחית והרבה אנשים שלא עסקו בשחיתות, למדו דרכים להתעשר. אתה רואה פוליטיקאים שניהלו רמות חיים בינוניות ויצאו מיליונרים, איך זה שפתאום יש להם שלושים דירות? זה בדיוק הקשר בין הון לשלטון. תראה גם עכשיו מה שקורה בגז, תראה מי מגן על מי ותבין מיד איך זה עובד כאן".