פגיעת בקבוק תבערה

ילדה בת 11 נפגעה הערב (חמישי) באורח קשה מפגיעת בקבוק תבערה ברכב נוסע.

מחבלים יידו את בקבוק התבערה לעבר רכב המשפחה שנסע סמוך ליישוב מעלה שומרון בכביש 55. הרכב עלה באש והנוסעים נמלטו ממנו. אחת הנוסעות בת ה-11 נפגעה באורח קשה מכוויות בפלג גופה העליון ואביה נפגע באורח קל.

שני הפצועים טופלו על ידי צוותים של מגן דוד אדום ופינו לבית החולים ''שיבא'' בתל השומר. כוחות גדולים של צה"ל עורכים סריקות אחר המחבלים שנמלטו מהמקום.

פאראמדיק מד"א איתי טילינגר וחובש מד"א וואליד דיוואני שהגיעו לזירת הפיגוע, סיפרו "הוזנקנו לאירוע של נפגעים מבקבוק תבערה, בדרך למקום בכביש הפנימי סמוך לכניסה ליישוב מעלה שומרון סימן לנו רכב לעצור, מתוך הרכב יצאה אשה שהובילה ילדה כבת 11 בהכרה, כאובה מאוד ועם כ-50% כוויות בדרגה ג' בפלג גופה העליון.

"הפנים שלה היו מפוייחות והיא הייתה כאובה מאוד", תיארו אנשי מד"א, ''מיד התחלנו להעניק לה טיפול רפואי שכלל הרדמה והנשמה בסיוע צוות רפואי של צה"ל שהגיע למקום, ופינינו אותה לבית חולים תוך כדי טיפול רפואי כשמצבה מוגדר קשה. גבר כבן 40 נפגע בגפיים התחתונות, טופל ופונה עם כוויות קלות ברגלים".

שר הבינוי אורי אריאל (הבית היהודי) קרא לכוחות הביטחון להגיב בחומרה. "דין בקבוק תבערה בשומרון כדין קאסם בדרום. בקבוק תבערה מטרתו אחת - להרוג יהודים. ההקפאה השקטה של החודשים האחרונים היא עידוד לטרור וזה חייב להיפסק מיידית. אני קורא לראש הממשלה להגיב תגובה ציונית הולמת מיד ומכוחות הביטחון אני מצפה להגיב בחומרה ובתקיפות״.

אבי נעים, יו"ר ועדת הביטחון במרכז השלטון המקומי וראש מועצת בית אריה אמר כי "התגובה להשלכת בקבוק תבערה צריכה להיות ירי על מנת להרוג. ילדה בת 11 בדרכה לביתה עם אביה נפגעה קשה על ידי מחבלים שפלים.

''הדרך הביתה לאלפי ילדים והוריהם הפכה להיות רולטה, כוחות הביטחון צריכים לנקוט ביד קשה ובלתי מתפשרת נגד כל מעשה של אלימות של אותם פורעים שפלים", הדגיש.

מ"מ ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר כי כוחות הביטחון והשירותים החברתיים של מועצת שומרון נכנסו לפעולה עם קבלת הדיווח על הפיגוע. "זהו פיגוע קשה. הקלות הבלתי נסבלת בה טרוריסטים מבצעים פיגועים בכבישים ביו"ש אינה מתקבלת על הדעת.

''אף מדינה מתוקנת לא היתה מאפשרת מצב כזה", הדגיש דגן, ''אנו קוראים לראש הממשלה לפעול ביד קשה יותר כלפי הפורעים ולנקוט בכל האמצעים הנדרשים גם אם אלו ירגיזו כמה צבועים באיחוד האירופי. אנו מחזקים את ידי חיילי צה"ל וכוחות הביטחון בשעה זו". 

יו"ר ועדת הכספים (הבית היהודי) ח"כ ניסן סלומינסקי מתח ביקורת חברי הכנסת מהשמאל שעיכבו את תקציבי המיגון לרכבים. "כשילדה קטנה נפגעת מבקבוק תבערה כדאי להזכיר את כל אלו שעיכבו את תקציבי המיגון לרכבים ולתחבורה הציבורית ביו"ש והיו עסוקים בעיקר להתלונן ולהתנגד לכל שקל שעבר לביטחון התושבים.

''זריקת בקבוק תבערה או אבן כמוה כניסיון לרצח וחייבים להתייחס אליה ככזו. ישנן אוכלוסיות שלמות שמתמודדות עם מציאות חיים של טרור יומיומי. לתושבי יו"ש מגיע ביטחון כמו לכל תושב במדינת ישראל", הוסיף. 

יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, שמתגורר במעלה שומרון הגיע לזירת הפיגוע. "מעלה שומרון זה הבית שלי, וכעת הוא זירת טרור. באירוע נפצע אחד מחברי ושכני בישוב, ובתו נפצעה קשה. לא נוכל להשלים עם המשך ההפקרות הבטחונית.

"זוהי תוצאה בלתי נמנעת של שחרור מחבלים", אמר דיין, ''על כוחות הביטחון למגר ביד קשה כל תופעה של פגיעה בביטחון תושבי יו"ש. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים".

בחודשים האחרונים נרשמת עלייה במספר אירועי הטרור ברחבי יהודה ושומרון וירושלים. במהלך הלילה האחרון נערך מבצע נרחב של חטיבת השומרון בעיר שכם, במהלכו נתפסו אמצעי לחימה רבים על ידי כוח משולב של צנחנים, כפיר ויחידת 'דובדבן'.

בין אמצעי הלחימה שנתפסו: 2 אקדחים ומחסניות, תת-מקלע עוזי, נשק מאולתר, כדורים לאקדח, קלצ'ניקוב ו-M16, ו-8 מטעני צינור. בנוסף הוחרמו כספי טרור ונעצרו שבעה מבוקשים. 

אתמול עצרו לוחמי משמר הגבול ארבעה מחבלים שהתכוונו לבצע פיגוע במחסום סאלם הסמוך לג'נין. בחיפוש על גופם נתפסו מספר מטעני צינור.

בשעה 15:10 שמעו הלוחמים קול נפץ בסמוך למחסום. צוות סיור של מג"ב איו"ש הגיע למקום וזיהה ארבעה ערבים חשודים. הלוחמים ביצעו נוהל מעצר חשוד שכלל הפשטה מרחוק. במהלך הפשטתם זיהו הלוחמים מספר מטעני צינור על גופם של המחבלים. הם נעצרו ונלקחו לחקירה על ידי השב"כ.