איילה שפירא
איילה שפיראצילום: באדיבות המשפחה

מצבה של איילה שפירא בת ה-11, שנפגעה מבקבוק תבערה ביום חמישי, מוסיף להיות קשה והיא עדיין בסכנת חיים. 

דוקטור איתי פסח, רופא בכיר בבית החולים לילדים שבשיבא, סיפר כי איילה עברה אתמול ניתוח ראשון בהצלחה.

"הילדה עברה ניתוח ראשון בסדרה של ניתוחים שצפויים לה, כדי לטפל בכוויות שלה ולאבטח את נתיבי האוויר שלה", אמר דוקטור פסח. "הניתוח עבר בהצלחה, וכרגע מצבה יציב".

גורם צבאי גילה אתמול כי נעצרו שני פלסטינים החשודים במעורבות בהשלכת בקבוק התבערה אמש בשומרון ובסיוע להעלמות מהמקום. יחד עם זאת אומר הגורם כי השניים טרם הודו בחקירה וכי המשך החקירה נמצא בידי השב"כ.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ביקר אתמול בבוקר במקום הפיגוע, לאחר מכן הגיע שר הביטחון לבית החולים תל השומר וביקר את איילה שפירא.

במהלך סיורו בשטח אמר יעלון כי "הפעילות הצבאית והפריסה בשטח בעקבות הפיגוע הייתה מהירה. אנו נניח ידנו על מבצעי הפיגוע ואם יש להם משלחים - גם אליהם נגיע. צה"ל ושב"כ יידעו לתת מענה למצב בו יש אירועים של טרור עממי הכוללים בין היתר זריקת בקבוקי תבערה והשלכת אבנים. המאבק בפיגועים הללו מורכב ודורש פעולה נחושה ויד תקיפה. כך קורה וכך גם יהיה".

להורים אמר יעלון, "תהיו חזקים, איילה בידיים טובות של רופאים מצוינים. אני מאחל לה החלמה מהירה. מצפה לה ולכם תקופה מורכבת מאוד ועליכם לאגור תעצומות נפש לקראתה. הטרור הזה מטרתו להטיל אימה על התושבים ביהודה ושומרון, אך מהיכרותי את אנשי ההתיישבות וכשאני משוחח אתכם, ברור לי שהם לא ירתיעו אותנו".