בית משפט השלום בפתח תקווה דחה את בקשת היחידה לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י להרחיק למשך 60 ימים מכל אזור השומרון קטין שברח מרכב שבלשים של המשטרה ערכו מרדף לתפוס אותו.

השופט גם דחה את בקשת המשטרה להורות על הפקדת ערבות כספית של אלפים ש"ח כתנאי לשחרור הקטין. הקטין נעצר בכפר תפוח במהלך מרדף אחרי רכב ישראלי. בעל הרכב לא נתפס אך ברכב נתפס ג'ריקן דלק וסכין.

הקטין הובא לבית משפט השלום בפתח תקווה שם המשטרה הסכימה לשחררו אך בתנאים מגבילים ובין היתר כאמור הרחקה מכל איזור השומרון לחודשיים וכן הפקדת סכום כספי.

עורך הדין איתמר בן גביר שייצג את הקטין טען בדיון כי אין כל חשד סביר נגד הקטין היות וגם אם הרכב היה שלו הרי שאין כל איסור להחזיק דלק בתוך רכב או סכין שיכולה לשמש להגנה עצמית.

לחלופין טען בן גביר שבכל מקרה הקטין לא קשור למעשה שהרי גם אם הרכב נמלט מהשוטרים אין מחלוקת שהקטין בן ה-16 לא היה זה שנהג ולא יכול היה לשלוט על הרכב. בן גביר תקף את השוטרים שבמשך יום שלם לא בדקו אפילו למי שייך הרכב ועוד טען כי עצם העובדה שהקטין הובא באזיקים לבית המשפט גם היא מהווה עבירה על החוק ולכן יש לשחרר את הקטין ללא תנאי.

השופט עמית מיכלס דחה את בקשת המשטרה וקבע בין היתר "לא מצאתי חשד סביר לעבירות של הפרעה לשוטרים וקשירת קשר לביצוע פשע שהרי אין חולק שמי שנהג ברכב לא היה החשוד, נהג הרכב לא נתפס , הציוד שמצויין בדוח הפעולה הינו ציוד שלא שייך בהכרח לחשוד, ולא ראיתי גם שהסכים נתפסה סמוך לחשוד או במקום שיכול היה לדעת על קיומה".

יחד עם זאת הורה השופט לשחרר את הקטין בהרחקה אך השית זאת רק על כפר תפוח בלבד, וגם זאת לתקופה של שבוע במקום חודשיים שהמשטרה ביקשה.

כמו כן דחה השופט את בקשת המשטרה שהקטין יפקיד סכום של אלפים ש"ח ובמקום זאת שחררו בחתימה על ערבות.

עו"ד איתמר בן גביר שמייצג את הקטין אמר לאחר החלטת השופט, "בלשי היחידה לפשיעה לאומנית של מחוז שי חייבים להפנים שלא כל אירוע הוא עבירה על החוק ודאי לא אירוע לאומני. בית המשפט קיבל את עמדתנו שהקטין לא קשור לכל עבירה אך גם אם היה בעל הרכב נתפס, ספק בעיני מדוע אסור להחזיק דלק ברכב או סכין במיוחד כאשר מדובר ביישוב שאין בו תחנת דלק כך שסביר שאדם לא רוצה להתיקע ללא דלק, ובמיוחד כאשר מדובר ביישוב מוכה טרור כך שגם אם היה נתפס בעל הסכין הרי שסביר להניח שמדובר בסכין שנועדה להגנה עצמית".