פארגו. בחצי גמר הגביע
פארגו. בחצי גמר הגביעצילום: אודי ציטיאט, מנהלת הליגה

נתחיל מהסוף: מכבי תל אביב הדיחה את היריבה העירונית הפועל ממפעל גביע המדינה בכדורסל, והיא הקבוצה הראשונה שהעפילה אל חצי גמר הגביע.

היריבות בין השתיים הערב התחילה הרבה לפני שריקת הפתיחה כשהאדומים זעמו על כמות הכרטיסים המועטה שקיבלו לטובת אוהדיהם. כבר כשנודע להם על כמות הכרטיסים המועטה, הגישו בקשה לבית הדין של איגוד הכדורסל להקצות להם עוד כ-3,000 כרטיסים ובמידה שלא, כך איימו, לא יופיעו למשחק. בסופו של דבר, דחו בבית הדין את בקשת האדומים ואלה הופיעו למשחק על אף הקהל המועט שלהם.

קל זה לא היה לצהובים מתל אביב כשכבר הובילו ביתרון דו ספרתי על הפועל, אחרי שבמשך שלושה רבעים הצליחה לסכל את פעילותם של ספקי הנקודות המרכזיים של האדומים.

האדומים שכנראה והושפעו מבקשת הדחיה הופיעו למשחק רק ברבע הרביעי והצליחו לצמק לכדי נקודה כשהשעון הראה שניות אחדות לסיום המשחק. כשכבר היה נראה שלראשונה מזה 5 שנים הצהובים לא יהיו במעמד חצי גמר הגביע, החלטות רעות של השחקנים באדום יחד עם קור הרוח של אלו בצהוב הביאו לכדי ניצחון מכבי בתוצאה 71:73.

מי שבלט בשורות הצהובים שוב היה סילבן לנדסברג שקלע 19 נקודות. לנדסברג ממשיך להוכיח שאסור לזלזל בו השנה והופך אט אט להיות השחקן החם של הצהובים בליגה המקומית.

הצהובים מצליחים לנקום על ההשפלה הקודמת בדרבי שהסתיימה בניצחון אדום בהיכל נוקיה הביתי בהפרש של 20 נקודות, ומשיגים ניצחון דרמטי וחשוב על הכרטיס לחצי גמר הגביע. במאני-טיים מכבי נלחמת. 

זה כבר הפך לדבר שבשגרה: מכבי תל אביב של השנה מצליחה לנצח את המשחקים אותם היא חייבת לנצח, אך זה נעשה בשיניים ולא ביכולת מרשימה למדי. היכולת הזו בוודאי לא תספיק לשלבים המתקדמים באירופה, האם ג'ו אלכסנדר, הרכש החדש יספיק? לא בטוח.

קלעו למכבי ת"א: לנדסברג 19 נק', סמית' 13 נק' ו-5 ריבאונדים, ג'רמי פארגו 12 נק' ו-5 אס', סופוקוליס שחורציאניטיס 9 נק' ו-7 ריב', אלכס טיוס 8 נק' ו-8 ריב', יוגב אוחיון (5 ריב' ו-5 אסיסטים) ובראיין רנדל 5 כל אחד, מרקיז היינס 2.

להפועל ת"א: יינסי גייטס 17 נק' ו-5 ריב', יונתן שולדבראנד 15 נק' ו-8 ריב', לימונד (7 אס') ודוראנד סקוט (6 ריב') 12 כ"א, לארי אובאנון 8, ג'רון מיימון 4, יחזקאל סקוורר 3.